• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta emot att göra detta men hjälp mig välja..

Personligen gillar jag inte att ta hjälp med val av klocka men jag har svårt att bestämma mig och jag har lovat mig själv att gå ned i antal klockor till två vita dress, en blå dress, en pilot och en med stålarmband.

Och i väntan på att köpa min OP rhodium 114300 så kliar det i fingrarna för att köpa en vit dressare. Jag har bara "plats" för en av dem. Båda är rätt billiga (allt är relativt såklart men det får ju ses som billiga klockor med tanke på de klockor vi köper annars) men som sagt, innan det kommenteras, principen tillåter inte mig att köpa båda..

Så äger ni en av klockorna så släng gärna upp en bild och/eller för-/navkdelar som man kanske inte tänker på.

Det gäller Seiko SARB065 vs. Corniche Herotage 40 (personligen spelar det ingen roll att den ena är automatare och den andra ett kvartsverk, sekundvisaren är borttagen och hackar ändrå inte )Båda i stål och kommer läggas till ett brunt läderband.

image.jpg


image.jpg

Tackar för tiden ni lade för att läsa:)
 
Jag säger ingendera, bränns pengarna i fickan ?

Liiite gör det det. Varit föräldraledig och renoverat samtidigt så har därför inte kunnat köpa klockor somvanligt:) så det kliar i fingrarna:$

Tycker Sarben är bäst av dessa två. På bild. I verkligheten är Sarben för stor. Har du testat den?

Inte testat specifikt den nej, men 40mm ser inte galet ut på mig, men det är nära gränsen på för stort
 
Topp