• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tabell: Like-snitt / Märke i Fredagstråden

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Kul med statistik! Tack för att du la ner jobbet för att ta fram detta :) Ska försöka komma med på förstasidan nästa vecka och se om det påverkar antalet likes på min bild.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vete fan, jag fick många likes idag för min Certina. Den hade jag betalat under 1000kr, visst sedan har den fått lite kärlek..
Ja, en cool klocka är ju alltid en cool klocka. Men samtidigt fick Niklas aquanaut 100% fler likes.

Många faktorer som spelar in, men pris (svårighet att köpa) väger nog rätt tungt, vilket är helt naturligt iof.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt jobbat! Roligt att se statistiken och pallar du så kör nästa fredag igen så kortköp vi dessa ☺
Återigen, kul initiativ!
 

demondave

Rolex
Vete fan, jag fick många likes idag för min Certina. Den hade jag betalat under 1000kr, visst sedan har den fått lite kärlek..

Du är ju The Spence, vem vågar att inte gilla? :D

Sällan jag postar, fick ändå flera likes på en Gavox (tror jag den heter) modern quartzare. Var svinnöjd med det, ända till jag insåg att alla andra på sidan hade fått fler ;)

Modest samling klockor, långt ifrån GTG-aktivast, bor i pereferin. Alltså inte konstigt alltså, äger varken säkra likes eller känner nog många. Glad ändå, dom få gånger jag fredagstrådspostar.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Du är ju The Spence, vem vågar att inte gilla? :D

Sällan jag postar, fick ändå flera likes på en Gavox (tror jag den heter) modern quartzare. Var svinnöjd med det, ända till jag insåg att alla andra på sidan hade fått fler ;)

Modest samling klockor, långt ifrån GTG-aktivast, bor i pereferin. Alltså inte konstigt alltså, äger varken säkra likes eller känner nog många. Glad ändå, dom få gånger jag fredagstrådspostar.

Faktum är att jag inte får så många likes och denna Certina ligger i topp... Nu postar jag ju inte jämt heller..
 

demondave

Rolex
Faktum är att jag inte får så många likes och denna Certina ligger i topp... Nu postar jag ju inte jämt heller..

Minns inte om jag gillade, är dålig på den knappen. Men minns att jag hajade till lite över valet av klocka, i postitiv bemärkelse. Gillade den som fanken, och vet ju att du har betydligt säkrare likes-dragare. Helt enkelt ett bra val.

En dag ska jag vara lika cool ;) Ge mig 20-30 år, så! :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Minns inte om jag gillade, är dålig på den knappen. Men minns att jag hajade till lite över valet av klocka, i postitiv bemärkelse. Gillade den som fanken, och vet ju att du har betydligt säkrare likes-dragare. Helt enkelt ett bra val.

En dag ska jag vara lika cool ;) Ge mig 20-30 år, så! :)

Jag älskar billiga men högkvalitativa 70-talare.. Ligger ständigt och trålar Kaplans..
 

Cryssarn

Rolex
Du är ju The Spence, vem vågar att inte gilla? :D

Sällan jag postar, fick ändå flera likes på en Gavox (tror jag den heter) modern quartzare. Var svinnöjd med det, ända till jag insåg att alla andra på sidan hade fått fler ;)

Modest samling klockor, långt ifrån GTG-aktivast, bor i pereferin. Alltså inte konstigt alltså, äger varken säkra likes eller känner nog många. Glad ändå, dom få gånger jag fredagstrådspostar.
min samling är också ganska blygsam. Det är ju så att alla har olika nivåer på vad man klarar att lägga på denhär hobbyn. tror att väldigt många här tycker det inte är så farligt om man inte kan göra det heller, utan snarare gillar att man går för någonting i sin egen prisklass istället för att sysslar med kopior och ripoffs
 

demondave

Rolex
min samling är också ganska blygsam. Det är ju så att alla har olika nivåer på vad man klarar att lägga på denhär hobbyn. tror att väldigt många här tycker det inte är så farligt om man inte kan göra det heller, utan snarare gillar att man går för någonting i sin egen prisklass istället för att sysslar med kopior och ripoffs

Vill ju inte devalvera likes-värdet, så kermiten och porsche-orfinan spelas ut väldigt försiktigt ;)
Nej, men Sinn UX'en får klart mest handledstid, i egenskap av jobb-beater. Förbaskat tråkigt att posta den för jämnan, även om den är grym. Förhoppningsvis kommer Gavoxen segla in som skön vardagsklocka, när man liksom bara ska ha nåt på armen utan att orka ställa och fixa.
 

Cryssarn

Rolex
Vill ju inte devalvera likes-värdet, så kermiten och porsche-orfinan spelas ut väldigt försiktigt ;)
Nej, men Sinn UX'en får klart mest handledstid, i egenskap av jobb-beater. Förbaskat tråkigt att posta den för jämnan, även om den är grym. Förhoppningsvis kommer Gavoxen segla in som skön vardagsklocka, när man liksom bara ska ha nåt på armen utan att orka ställa och fixa.
haha. som sagt, min är blygsam...uppenbarligen mer blygsam än din ;) resten pratade jag bara i allmänhet :)
 

demondave

Rolex
haha. som sagt, min är blygsam...uppenbarligen mer blygsam än din ;) resten pratade jag bara i allmänhet :)

En av fördelarna med den här hobbyn, relativt sett är dom flesta av våra samlingar blygsamma. Samtidigt kan rätt tusenkronorsdinka vara ett långt mer medvetet val än en för 40 lakan, och nog så spännande. Oavsett om det drar likes eller inte bland den stora massan :)
 

Camo00

Patek
Är väl ganska tydligt att man får massor med likes om man stiger upp tidigt och postar. Först får flest om alla hade exakt lika festliga klockor. Hoppas inte RicVin blir kinkig nu med tanke på att han jämt envisas med att vara först. :)

Gör ett snitt sida för sida så tror jag att man ganska så snabbt ser sambandet.


Det är en klar trend, samtidigt skiljer det i skrivande stund 52 likes mellan högsta och lägsta på förstasidan!
En bild har alltså fått 193% fler än en annan, postade inom loppet av en minut!! :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Statistik är kul. Tack för infon.

Jag slänger in undersökningen jag gjorde den fredagen den 17:e april gällande Rolex-bärarnas morgonpigghet baserat på vilken sida Rolex vs. icke-Rolex postades. Den fredagen var Rolex-bärarna mest morgonpigga... :) Jag har inte undersökt andra fredagar.

Fredag_17-4.png
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det har berörts tidigare i tråden men inte lyfts till diskussion. Vem som postar är uppenbart viktigt. En medlems aquanaut nämndes som like-magnet. Dock har vi en annan, generellt något mindre populär medlem vilken också har en aquanaut och denne medlem tenderar att överlag få begränsat med likes.

Tillägg: så jävla dåliga bilder tar jag fan inte :bawling::snaphappy::hilarious:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Blir upprörd över att Heuer blandas ihop med TagHeuer:mad:

Men finns det klockor ni vägrar lajka eller tom unlajkar ifall ni ryckts med och lajkat nåt ni egentligen inte gillar?

Häromdagen råkade jag lajka en safirsub med maxicase och var tvungen att ta bort min lajk.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Blir upprörd över att Heuer blandas ihop med TagHeuer:mad:

Men finns det klockor ni vägrar lajka eller tom unlajkar ifall ni ryckts med och lajkat nåt ni egentligen inte gillar?

Häromdagen råkade jag lajka en safirsub med maxicase och var tvungen att ta bort min lajk.

:)

Håller med till 100%.
 
Topp