• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tack Rob och Spence - Paketöppning

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Den är sjukt snygg! (Problemet är att min chef har en. Kommer ju att upplevas som rövslickeri att knata och köpa en likadan klocka... :))

Hur upplever du visarna då? Är det bara nörd-snack att de är för korta?
 

Skolläraren

Panerai
Grattis! Underbart med ytterligare en medlem i Utforskarnas klubb!

image.jpg

(Ja, den här bilden kommer dyka upp varje gång någon köper en Explorer.)
 

Capo

Omega
2-Faktor
Riktigt fin. Har haft svårt för den modellen innan men den växer verkligen. Stilren, minst sagt.
 

Icaras

Rolex
Kan nog inte bli bättre! Grattis! :)

Så du provade nya 15,000 gauss och dark side of the moon? Hur kändes de i så fall? :)
 

max

Dancing Queen
Tack för alla glada tillrop!

Grattis Max! Trillade in en en stund efteråt på Rob, synd att jag missade er
Ajdå tråkigt att vi missade varann, hade varit trevligt att ta en öl.

Den är sjukt snygg! (Problemet är att min chef har en. Kommer ju att upplevas som rövslickeri att knata och köpa en likadan klocka... :))
Hur upplever du visarna då? Är det bara nörd-snack att de är för korta?
Tycker visaren bara är för kort på bild. I verkligheten upplever jag den inte för kort.

Grattis Max. så clean och vacker klocka. Härlig feeling att knalla in och plocka ut en ny kan jag tro :)
Underbar känsla genom hela köpet, rekommenderar alla att prova :)

Din luring. Vi som pratade om explorerköparplaner tidigare i veckan .

Bra köpt!
hehe ja ibland går det fort :)


Kan nog inte bli bättre! Grattis! :)

Så du provade nya 15,000 gauss och dark side of the moon? Hur kändes de i så fall? :)


Provade dem båda.
Dark side gillar jag verkligen, en keramisk, väldigt snygg klocka med inhouseverk. Tycker tom priset är ok för den, dock har jag en issue med dess höjd, hade den varit några mm lägre så hade den legat högt på vill-ha-listan men den är helt enkelt för tjock för mig.
Den är ju inte högre än många andra omegor så jag tror nog att många som är vana vid tjocka klockor kommer att fullkomligen älska denna. Skulle vilja säga att det är en av de mest lyckade moderna omegorna.

Gaussen är jag inte kompis med, den är designad lite i casual-segmentet som ska passa till lite allt möjligt men är 41,5mm stor vilket blir lite i överkant, länken kändes rasslig redan från start och jag känner även här att omega fastnat med lite för tjocka urverk. Är inte så förtjust i sekundvisaren men klockan i sig är en fin skapelse, kanske är det bara jag som inte hänger med eller inte är förtjust i de lite större klockorna. Hade den varit mindre och tunnare så hade det varit en mycket fin klocka.
Kommer sitta klockrent på varje råbarkad AIK-are iaf, är man aik-fan bör denna klocka vara förstavalet :)


Grattis MAX! Jag trodde endast att 5513 eller äldre är din kopp te!
Snygg!
Nejdå, jag gillar vackra klockor. Är inte många moderna rolexar i det lägre prissegmentet som jag gillar men denna är definitivt en. Har verkligen inget emot moderna ur och som daily känns det bättre med en modern att slita på :)
 
Topp