Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I 2017 års första avsnitt av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi SIHH och Basel!
Det och ett enormt namedroppande av nya och gamla klockmodeller.

Lyssna på podden! >>

Produktionsbolag: Lejon Media

Tack till Klocksnack! OT

Diskussion i 'Diskussion' startad av Roxen, 4 april 2013.

1. Roxen
    Trådstartare

Roxen Stormtrooper

Från:
    Danderyd
    Ännu en kväll sätts i omsättning efter att ha spenderat åtskilliga timmar, djupt insjunken i kommentarsspalterna på klocksnack.se. Jag försätts i ett närmast apatiskt tillstånd. Ett tillstånd där tid och rymt är föga betydande. Istället låter jag mig indoktrineras av klockvärldens alla nyheter, injiceras av dess varierande funktioner, och influeras av vintageproduktionerna.

Egentligen är jag en ganska novis samlare och intressent. Jag har länge fascinerats av urverk, men de faktiska kunskaperna är inte särskilt omfattande, snarare ganska begränsade. Istället låter jag mig skönja vackra Rolexmodeller, botanisera bland ljuvliga Jaeger Lecoultre-ur och i ren eufori låta mig överväldigas av mångfalden bedårande ur. Rent på amatörmässiga grunder.

I grund och botten vet jag inte vad som fascinerar mig mest. Vilken del av klockvärlden som väcker mitt monstruösa intresse, eller varför just Rolex håller min aldrig sinande kärlek vid liv, om än på ett materiellt plan.

Jag kan känna en idelt pockande längtan efter att under lunchen, i sängen, på jobbet, på toaletten eller varhelst annanstans, ögna igenom nya trådar och utannonserade klockor. Att insupa inspiration och nya rön om en Rolex-modell.

Denna obskyra drift yttrar sig även på andra sätt. Jag har en avskannande, integrerad sökfunktion, vilket innebär att varstans jag tycker mig se en klocka, inleds tappra försök att identifiera varumärke, modell, tillverkningsår, bandstorlek, lysmassefunktion etcetera, etcetera. I ren mani tänker jag tills klockorna bokstavligen stannar, och översköljs av besvikelse i de fall jag på långt håll inte kan igenkänna om armbandsuret faktiskt är en Submariner, eller helt enkelt en ytterligare i ledet av alla avbildningar utförda av något av lågprismärkena.

Sammanfattningavis har Klocksnack förvrängt mitt sinne, fått mig att i flera avseenden abdikera inför det faktum att jag urartat i mitt intresse, och varit tvungen att konfrontera mig själv och mitt fanatiskt hysta intresse för klockor och dessutom ruinerat mig efter fyra Rolex-köp vid 20-års ålder.

Det förefaller kanske konstigt, men jag är övertygad om att jag inte är den enda fanatikern på detta forum...

Och för det vill jag tacka Klocksnack. Jag vill tacka Klocksnack och alla medlemmar som kväll efter kväll, morgon efter morgon samt toalettbesök efter toalettbesök förgyller dessa stunder.

Stort tack.

Er tillgivne medlem.

2. leben

leben Oola

Välkommen!

3. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Haha välkommen ;)

4. Härlig läsning! Välkommen!

5. ZQT

ZQT The Banker

Kul!! Varmt välkommen, men BILDER!!!! :mrgreen:

6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Haha!

va härligt! :D

7. Ministern

Ministern Admin Admin

Du är inte ensam :D

8. Camo00

Camo00 AT-AT driver

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Tack till Klocksnack! OT

Preaching to the choir... ;)

9. morrism

morrism Tie Fighter pilot

Visa rollarna!!

10. Lindstedt

Lindstedt Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Vänta bara tills dagarna kommer när du säger till dig själv "Idag ska jag inte in på KS och OM jag går in på KS ska jag INTE kolla K&S och OM jag kollar K&S så ska jag INTE köpa en nya klocka!"

:D

P-A gillar detta.
  11. theargonaut

theargonaut Rebel Commander

Från:
    Sthlm
    Hahaha... Bra skrivet, och you are not alone :)

12. Vintage92

Vintage92 Tie Fighter pilot

Haha det där känner man igen! Upp med lite bilder nu :D

13. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Välkommen! Håller med om att det är helt sjukt och du är inte ensam som sagt :geek:

14. Viggen

Viggen Guest

Välkommen och skön presentation! :)

15. Tommytvigg

Tommytvigg Stormtrooper

Från:
    Dalarna
    Välkommen hit. Jag lovar dej att vi är många som känner som du :D

16. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Cup of Jawa

Från:
    Sthlm
    Hög "igenkännasig" faktor, välkommen

17. Jonaz

Jonaz X-Wing Pilot

Från:
    Göteborg
    "Host" har jag verkligen sagt det där? ;)

iPhone | Tapatalk

18. Crowolf

Crowolf Guest

19. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Från:
    Ön
    Tjena Björn Ranelid, och välkommen till klocksnack!

20. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Tie Fighter pilot

:lol:

Men en skön betraktelse av Roxen. Och så säger dom att dagens ungdomar inte kan uttrycka sig i skrift...
    Upp med bilder på de 4 Rollarna nu! ;)

21. Roxen
    Trådstartare

Roxen Stormtrooper

Från:
    Danderyd
    Bästa medlemmar,

Tack för ett överväldigande välkomnande!

Åter till saken dock, har snart försökt att i timtal lägga upp bilder på mina Rollar, men hur fanken bär man sig åt?!

22. Crowolf

Crowolf Guest

Via dator: Längst ner har du två flikar: 'Alternativ' och sen lite halvdold: 'Ladda upp bilaga'.
    Lycka till! :)

23. Roxen
    Trådstartare

Roxen Stormtrooper

Från:
    Danderyd
    Så här vid läggdags upptäckte jag att jag ännu inte lagt upp bilder på mina dinkor! Rotade i telefonens bildarkiv och hittade två av dräglig kvalité. Min fjärde, en datejust 16013, skall jag försöka fixa fram en bild på också! Tack för flott välkomnande!

max, Aquaracer2 och daviden gillar detta.
  24. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    HaHaHa ja man känner igen sig.

Mårtenssons ur Brookfield