• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tacksam för åsikter om denna 1680 Röd

Tommytvigg

Cartier
God kväll gott folk.
Vad tycker ni om caset och tavlan på den här subben.
Den känns rätt hårt polerad tycker jag, men tavlan är väldigt trevlig.
Här är lite bilder.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Inte jättebra bilder.. Caset känns klart bättre än genomsnittet med dugliga bevels och kronskydd. Ovanligt att den har kvar ett long 5-insert. Sett betydligt sämre exemplar. Vad kostar den?
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tycker den ser härligt använd ut. Mycket fint slitage enligt mig o tavlan ser ju fin ut. Men visst är det en prisfråga.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det dom sa. :)

Jäkligt härlig patina på den.

Edit: Oj, kom lite svar mellan mig och min syftning. Tycker den ser ok ut i case, om än lite skönt dingad.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker du caset ser bättre ut?
Absolut bättre än merparten tidiga 70-talssubbar där ute. Formen ser helt ok ut även om bilderna inte är jättetydliga. Normalt saknar din svennebanansub bevels och har kronskydd som uppifrån påminner om pcg's.

Luggarna är lite magra men klockan har rätt form. Det föredrar iaf jag.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Röd: Såvitt går att bedöma är ju patinan fin. Men väldigt gul.. Det gör mig tveksam.
Fina bevels, som sagt. Dock måste bilderna luras för jag tycker luggarna ser ganska tunna ut på de första bilderna.
Be om bättre bilder!


Nästa klocka hade i mina ögon väldigt tveksam patina. Drar öronen åt mig med den färgen på lume. HK.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Ska ju tilläggas att jag ofta går på känsla när klockan ligger i handen. En sliten sak kan ju upplevas väldigt olika på bild o i verkligheten.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att färgen på lumepluppen i insertet på 1680:n ser väldigt annorlunda ut. Kanske kan vara utbytt. Men annars helt okej.
Personligen så är den röda mer intressant. men jag håller med om att luggarna ser lite tunna ut.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Gällande den röde, min känsla säger varning på den lume-patinan.
Vad gäller luggarna så känns de lite olika feta på bilderna.
Skönt slitage over all.
/j
 

RDFG

Cartier
ska 1680 ha polerade bandhorn? om båda kommer från samma (professionella) säljare hade jag nog tyckt patinan på index/visare varit lite väl lika varandra.. luktar lite hemmabak
 
Topp