• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tacksam för tips om Seiko Chrono

Jag tänker komplettera med en kronograf. Så nu tar jag tacksamt emot tips. Enda reservationen är en maxgräns vid 42mm x krona. Budget? Jag lägger inga stora pengar på klockor längre. Så säg 3000kr
Har du dessutom något i gömmorna så är alla försök till naseri välkomna. Å så ska det vara fräscht och mögelfritt ;)
Är man inte komplett med en Sarb033, en SKX031 och en läcker chrono?
Right!
 

Chumba

Rolex
5cdda65ce409cf2372332778fa148bdb.jpg
Den här var snygg tycker jag. Sndf87p1 heter den och mycket mer vet jag inte om den..:)
 

Chumba

Rolex
Många fina chronografer som seiko tillverkat. Kanske skulle byta namn på den här tråden till Officiella Seiko chronograf tråden. :)
 

buggin-san

Cartier
Köpte denna nyss (tänkte sälja iofs): Diver Chrono, solar (SSC015). Lite över din efterfrågade size, men sitter riktigt skönt med ett maffigt intryck. Yonsson har även några gånger påpekat att Strapcode släppt länkar till denna serie - och det tycker jag man ska byta till asap för original är enligt mig riktigt osnygg.
SSC015%20bild%206%20unboxing_zpsfa78p46t.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Köpte denna nyss (tänkte sälja iofs): Diver Chrono, solar (SSC015). Lite över din efterfrågade size, men sitter riktigt skönt med ett maffigt intryck. Yonsson har även några gånger påpekat att Strapcode släppt länkar till denna serie - och det tycker jag man ska byta till asap för original är enligt mig riktigt osnygg.
SSC015%20bild%206%20unboxing_zpsfa78p46t.jpg
Strapcodes länkar är bra skit! Men jag förstår inte kritiken mot orginal-länken. Jag tycker den är helt ok :)
Polerade mittlänkar kanske inte är allas tekopp dock.
 

Granito

Breitling
Skaffade mig en Chrono för någon vecka sedan
Men kommer inte på ref nu...7a38?
Kanske inte mögelfri men de ligger väl relativt nära budget?

image.jpeg

Den är verkligen sjukt snygg! Började leta efter en egen så fort jag såg bilden. Är dock lite förvirrad över färgen. Finns det en version med grå urtavla och en med brungrå, eller kommer det bruna bara fram i starkare ljus?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu är ju denna tråd redit gammal men fick upp den när jag sökte på min säljannons. Har en Snda57p1 till salu om de fortfarande är intressant. Den prisbumpas snart ner till 700kr inkl frakt :)
 
Topp