• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer 1000 professionel

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Hej,
Jag har inga papper på denna men är rätt säker på att den är äkta. Är ärvegods som kommer från in i familjen som jag har svårt att se skulle köpa en kopia.
Min fråga är:
Hur går man till väga för att få intyg på den samt är det värt att lägga pengar på?
20150829_111332.jpg

20150829_111436.jpg

Tack på förhand!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Den ser helt ok ut så jag har svårt att se vad du behöver intyget för om det inte är för försäkring. Samtidigt är värdet inte så högt på dammodellerna så det är tveksamt om det är värt det. Tror tex Kaplans kan fixa ett intyg men det kostar nån tusenlapp om jag inte har fel för mig. Nån som vet bättre får rätta mig :)

Väldigt trevlig klocka hur som helst :)
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Tack för svaret, dock upptäckte jag precis att urmakaren som fixade den råkade hardlina hela baksidan rätt ordentligt...
 

Martin Lovasz

Audemars
Bild på urverket är alltid det billigaste sättet att intyga äkthet då falska klockor mycket sällan har det rätta urverket. Falska Tag Heuer klockor från tidigt 80-tal brukar ha fina Swiss parts urverk men av fel tillverkare.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Eftersom det är ett standard esa/eta urverk i dom behöver det inte betyda så mycket om det inte är märkt med Tag Heuer. Det kan mycket väl vara rätt sorts verk ändå, men utbytt pga att ursprungligt verk gått sönder. Är det däremot inte ett esa/eta verk så är det desto större anledning att bli misstänksam.
 

Martin Lovasz

Audemars
Så länge som det är "Swiss made" ETA urverk är det som det skall men står det "Swiss parts" på urverklet är det en falsk klocka. Till och med Casio använde ETA urverk som det står Swiss parts på som då var ihopsatta i Japan.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Tack båda två för bra och mycket info. Ska se om jag kan öppna den själv och kolla vad det står!
 
Topp