Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tag Heuer 1000 professionel

Diskussion i 'Vintage' startad av HampusJ, 29 augusti 2015.

1. HampusJ
    Trådstartare

HampusJ Bonde

Från:
    Nordvästra skåne
    Hej,
    Jag har inga papper på denna men är rätt säker på att den är äkta. Är ärvegods som kommer från in i familjen som jag har svårt att se skulle köpa en kopia.
    Min fråga är:
    Hur går man till väga för att få intyg på den samt är det värt att lägga pengar på? 20150829_111332.jpg
    20150829_111436.jpg
    Tack på förhand!

LongCon gillar detta.
  2. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den ser helt ok ut så jag har svårt att se vad du behöver intyget för om det inte är för försäkring. Samtidigt är värdet inte så högt på dammodellerna så det är tveksamt om det är värt det. Tror tex Kaplans kan fixa ett intyg men det kostar nån tusenlapp om jag inte har fel för mig. Nån som vet bättre får rätta mig :)

Väldigt trevlig klocka hur som helst :)

eriksson850 och HampusJ gillar detta.
  3. HampusJ
    Trådstartare

HampusJ Bonde

Från:
    Nordvästra skåne
    Tack för svaret, dock upptäckte jag precis att urmakaren som fixade den råkade hardlina hela baksidan rätt ordentligt...

4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tycker också den ser schysst ut, men som @PR1973 säger, så kommer nog ett intyg kosta nästintill vad klockan är värd. :)

5. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Bild på urverket är alltid det billigaste sättet att intyga äkthet då falska klockor mycket sällan har det rätta urverket. Falska Tag Heuer klockor från tidigt 80-tal brukar ha fina Swiss parts urverk men av fel tillverkare.

6. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Eftersom det är ett standard esa/eta urverk i dom behöver det inte betyda så mycket om det inte är märkt med Tag Heuer. Det kan mycket väl vara rätt sorts verk ändå, men utbytt pga att ursprungligt verk gått sönder. Är det däremot inte ett esa/eta verk så är det desto större anledning att bli misstänksam.

eriksson850 gillar detta.
  7. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Så länge som det är "Swiss made" ETA urverk är det som det skall men står det "Swiss parts" på urverklet är det en falsk klocka. Till och med Casio använde ETA urverk som det står Swiss parts på som då var ihopsatta i Japan.

eriksson850 och PR1973 gillar detta.
  8. HampusJ
    Trådstartare

HampusJ Bonde

Från:
    Nordvästra skåne
    Tack båda två för bra och mycket info. Ska se om jag kan öppna den själv och kolla vad det står!