• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer 1887 ref: CAR 2110-2

Jomppe

Omega
2-Faktor
Modellnamn: 1887
Tillverkare: Tag Heuer
Referens: CAR 2110-2
Årsmodell: 2012
Urverk: Tag Heuer Inhouse CAL. 1887
WR: 100m

Allmän beskrivning: 41 mm i diameter och 16 mm hög. 20mm bandbredd. Välvt safirglas med antireflekt och glasbaksida. Chronograph och datum.
Listpris 2012: 37100:-

Mina intryck: Klockan sitter som gjuten på handleden. För mig är storleken perfekt då jag gillar lite högre klockor. Länken saknar microjustering vilket är ett klart minus eftersom det är svårt att få den 100% som jag vill ha den.

Klockans finish är mycket hög och den är någon sorts blandning mellan dress och sport skulle jag säga. Med svart skinnband blir den elegantare och på länken ganska sportig. Nato band har jag testat men har inte hittat något som jag tycker passar eftersom den i mitt tycke blir för plottrig. Hela klockan är polerad

Urverket är en fröjd för ögat och sköter sig väl.
Här kommer några bilder:










//Jomppe
 

Ebbot

Cartier
Har en likadan och kan bara instämma.
Jag tycker framförallt att den är mångsidig på band. Har länk, croco, racingläder och alla passar grymt!

Enda minus som jag ser är höjden.
 
Topp