• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Tag Heuer 4000 series

Gio

Omega
Hej!
Jag har en Tag Heuer till salu som jag köpte den 29.e april 1994 från AD i Thessaloniki, Grekland, där jag då bodde i. Klockan köptes ny och jag är första ägaren.

Den är en analog, qtz, stainless steel, gents size modell ( WF 1111-0).

Den har varit 3 gånger hos urmakare sedan 1994, bara för att bytta batterier. Trots att det står vattentätt i "200 meter" (vad det än betyder) har den aldrig används för att dyka, bada eller ens i duschen. Klockan har använts vid ett 20-tal tillfällen som kostym-klocka vid högtider som bröllop och jul- och nyårs-middagar. Resten av tiden har den stått låst i ett kassaskåp (jag använder sedan 1993 dagligen min Citizen Aqualand).
Anledningen att jag vill sälja den är att vi har aldrig riktigt gått överens med klockan. Den känns lite för tunn och för liten på handleden (kanske är det bara min idé eftersom jag är van på min Aqualand...) men det känns dumt att ha den låst året runt för att använda den en eller två gånger per år.

Orig. förpackning och kvitto har jag inte längre.

Det som finns utom klockan är:
- 2 länkbitar (som urmakaren tog bort vid köpet eftersom min handled då var smal),
- bok med internationell garanti, bok med instruktioner,
- kvitto från Wohlin i Stockholm (sept 1999 för mindre reparation/justering av bracelet),
- kvitto från Stjärn urmakarna (2013.10.13, batteribyte och trycktest) och sist men inte minst,
- intyg med mitt namn, min dåvarande adress, köpdatum, ADs namn och adress, och klockan modell och nummer (intyget var avsett till grekiska tullen så jag inte skulle få betala lyxskatt en gång till om jag skulle komma tillbaka till Grekland med klockan från utlandet). På följande bilderna av intyget har jag tagit bort mitt namn med hjälp av Photoshop, men på det orig. intyget finns allt självklart kvar.

Mer info om modellen finns på http://www.calibre11.com/tag-heuer-4000-review/ .

Min nya prisidé är (7.000:) 6000:- och jag vill gärna sälja den f2f. Skickas inte med posten. ingen ångerrätt. Jag bor i Åkersberga men finns dagligen i Stockholm. Jag följer gärna till etablerad urmakare om ni vill få klockan öppen för att kolla på mekanismen eller sr nr och för äkthetskontroll men på köparens bekostnad.
Små hårlinjer finns på boeten och stålbandet, inga alls på glasytan.

Tack för er tid att läsa annonsen (obs! många bilder följer).
DSC_2381.jpg
DSC_2382.jpg
DSC_2383.jpg
DSC_2384.jpg
DSC_2385.jpg
DSC_2386a.jpg
DSC_2387.jpg
DSC_2388.jpg
DSC_2389.jpg
DSC_2390.jpg
DSC_2391.jpg
DSC_2392.jpg
DSC_2393.jpg
DSC_2394.jpg
DSC_2395.jpg
DSC_2396.jpg
DSC_2397.jpg
DSC_2400.jpg
DSC_2404.jpg
DSC_2405.jpg
DSC_2409.jpg
DSC_2410.jpg
DSC_2411a.jpg
DSC_2412.jpg
DSC_2413.jpg
DSC_2414.jpg
DSC_2418.jpg
DSC_2420.jpg
 
Senast ändrad:
Topp