• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer Baselworld 2015

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag menar att när man närmar sig 50 tusen kronor så är man i toppen med andra väldigt fina klockor som smäller högra en denna. IWC har fantastiska klockor kring denna prislapp begagnade, även vissa Rolex, Ulysse Nardin med flera. Tag Heuer känns inte lockande med denna prislapp helt enkelt.
Klockan är som sagt fin men inget jag skulle betala dem pengarna för. Sedan är andrahandsvärdet dåligt och när man betalar 50 lök så spelar även det in till viss del. Förstår du mig nu?

Men så kan du ju inte säga, du har väl ingen aning om kvaliteten på den där Carreran? Jämförelsen är ju helt meningslös eftersom den rimligen bör göras mot andra skelettkronografer. Närmast är väl att jämföra med Hublot Big Bang och i jämförelse där kostar ju klockan en spottstyver. Självklart är klockan inte för alla (t.ex. inte något för mig), men för det kan man ju inte jämföra mellan äpplen och päron och säga att det här päronet är ett dåligt prissatt äpple :D
 

ScubaKing

Audemars
Ändrar inte min ställning. Du får tycka och göra precis som du vill men du är en lättlurad konsument. Det är produkten i sig som är intressant. Att jämföra nypris med begagnat förstår jag inte heller? Och vilken rolexkronograf får du för 45'? Vet inte heller vad det finns för andra inhousekronografer att jämföra med i prisklassen?

Äpplen och päron, äpplen och päron...


Kan hålla med dig delvis. Tycker dock när man betalar dessa pengar att man lika mycket köper ett märke och en känsla. Tycker inte Tag förmedlar den.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan hålla med dig delvis. Tycker dock när man betalar dessa pengar att man lika mycket köper ett märke och en känsla. Tycker inte Tag förmedlar den.
Visst är varumärket en stor del av produkten, men att kalla det ett rån? Då måste du ha en hel rad med bättre inhousekronografer på lager? Har du lite tid över han du sätta dig in i Tag Heuers historia och monsterkronografsläpp på sistone, grymt imponerande.
 

ScubaKing

Audemars
Visst är varumärket en stor del av produkten, men att kalla det ett rån? Då måste du ha en hel rad med bättre inhousekronografer på lager? Har du lite tid över han du sätta dig in i Tag Heuers historia och monsterkronografsläpp på sistone, grymt imponerande.


En fråga av ren nyfikenhet, varför kalla det "monster"kronograf ?
 

ScubaKing

Audemars
Visst är varumärket en stor del av produkten, men att kalla det ett rån? Då måste du ha en hel rad med bättre inhousekronografer på lager? Har du lite tid över han du sätta dig in i Tag Heuers historia och monsterkronografsläpp på sistone, grymt imponerande.


Du har rätt, att kalla det för ordet "Rån" var helt fel. Tar på mig detta. Tycker dock det finns många andra märken i denna prisklass och som sagt, andrahandsvärdet måste spela in en del i köpet. I alla fall för mig.
 

ArneF

Omega
Jag menar att när man närmar sig 50 tusen kronor så är man i toppen med andra väldigt fina klockor som smäller högra en denna. IWC har fantastiska klockor kring denna prislapp begagnade, även vissa Rolex, Ulysse Nardin med flera. Tag Heuer känns inte lockande med denna prislapp helt enkelt.
Klockan är som sagt fin men inget jag skulle betala dem pengarna för. Sedan är andrahandsvärdet dåligt och när man betalar 50 lök så spelar även det in till viss del. Förstår du mig nu?


Uhren Magazin skriver i sin test av tre dykare i sept/okt-numret förra året att Aquaracern 500M Chronograpf är prisvärd jämfört med motsvarande klockor från Breitling och IWC. Så jag förstår inte hur du kan påstå att TagHeuer är för högt prissatta.

Nu väntar jag på min nya Aquaracer 500M med keramisk bezel. Ett fynd av god design, kvalitetsboett och en bra caliber.

Men jag har största respekt för Rolex, särskilt deras marknadsavdelning som har skapat ett oöverträffat gott förhållande mellan tillverkare och konsumenter. Det räcker med att de skickar ut en bezel i ny färg, för att det ska anses som en stor nyhet! Som sagt, jag har största respekt för dem.
 

DrDre

Patek
Det blev väl lite avslaget hos Tag efter fadäsen där man med buller och bång lanserade sitt nya inhouse-verk. Och det ganska snabbt visade sig vara ett gammalt Seiko.

Tycker dock att de får till rätt fina modeller ibland och de har en fin historik.
 

par

Patek
2-Faktor
Den här är ju inte fel

TAG-Heuer-Carrera-Calibre-6-Chronometer-3.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Pratade med Krons och enligt dem kommer de nya Aquaracerklockorna i augusti-september :/
 

ScubaKing

Audemars
Uhren Magazin skriver i sin test av tre dykare i sept/okt-numret förra året att Aquaracern 500M Chronograpf är prisvärd jämfört med motsvarande klockor från Breitling och IWC. Så jag förstår inte hur du kan påstå att TagHeuer är för högt prissatta.

Nu väntar jag på min nya Aquaracer 500M med keramisk bezel. Ett fynd av god design, kvalitetsboett och en bra caliber.

Men jag har största respekt för Rolex, särskilt deras marknadsavdelning som har skapat ett oöverträffat gott förhållande mellan tillverkare och konsumenter. Det räcker med att de skickar ut en bezel i ny färg, för att det ska anses som en stor nyhet! Som sagt, jag har största respekt för dem.


Nej, du har fel här. Jag säger inte att ALLA tag heuer är högt prissatta. Jag säger att för närmare 50.000 kronor (Chronon) skulle jag välja en annan klocka. Jag tycker inte TH förmedlar känslan av en klocka i den prisgruppen. Jag tycker Aquaracern är rätt bra i pris. Dock kanske man inte ska gå efter allt vad olika tidningar säger heller..
 

cab

Audemars
2-Faktor
Nej, du har fel här. Jag säger inte att ALLA tag heuer är högt prissatta. Jag säger att för närmare 50.000 kronor (Chronon) skulle jag välja en annan klocka. Jag tycker inte TH förmedlar känslan av en klocka i den prisgruppen. Jag tycker Aquaracern är rätt bra i pris. Dock kanske man inte ska gå efter allt vad olika tidningar säger heller..

Det är rätt stor skillnad att säga ett en klocka är högt prissatt eller att man själv skulle välja att köpa något annat för 50k. En helt ny kronograf med inhouseverk från en av de större tillverkarna för 45k skulle jag säga är ett klipp om man nu gillar modellen.

Sen att jämföra vad man får för 50k beg är ju bara....mindre smart :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Att köpa klocka efter andrahandsvärde är ju rätt trist faktiskt. Tror aldrig man blir nöjd med sina köp då.

Angående TH gillar jag mycket de gör men den kantiga bezelnen är inte min grej tyvärr. Carreran ovan är dock så snygg att jag blir gråtfärdig. Ska fasen ha en.
 
  • Like
Reactions: par

Virrevet

Omega
Någon som sitter på nya aquaracern? Har googlat hur mkt som helst och hittar ytterst lite bilder på den. Va runt på stan igår och försökte hitta den, men ingen verkar ha den inne.. Innan man slår till vill man ju klämma lite! Uret säljer den för ett attraktivt pris, men somsagt så vill man ju se den irl lr på bilder som inte är tagna i en fotostudier ;) Klockan jag är sugen på är: med eller utan länk.
Skärmavbild 2015-11-12 kl. 18.37.30.png
 

asmita71

Breitling
Efter att varit nyfiken på klockor under en period känns det som det är dags att slå till på aquaracern, troligen den svarta. Prisnivån är rimlig och TH känns rätt för mig.
 
  • Like
Reactions: PCB
Topp