• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer BLNR

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Vad ska vi kalla den?:)
Screenshot_2014-09-16-13-36-01.png
 

Barda

Cartier
Å vad arg jag blir!! Det bara kokar över.
Varför gör man så här? Inte bara med färgen, vridringen ser alldeles för smal ut och armbandet likaså. Iofs svårt att säga innan man sett den i verkligheten. Men va fan!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte helt omöjligt att förstå att de inspirerats av Rolex, men ärligt, Rolex kan ju knappast ha ensamrätt på blå/svart vridring? Är ju knappast så lika ändå?

En klar uppgardering men en skön vintageflört. Finns en del saker som inte ser så lyckade ut på bild men skall bli kul att se live.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Suck. Härmapor. Tacka vet jag märkets 60-70 tal.

Ja, jösses vilka klockor de producerade på den tiden! 60 talet var nästan än bättre.
Snark som i whats new? :)
Inte helt omöjligt att förstå att de inspirerats av Rolex, men ärligt, Rolex kan ju knappast ha ensamrätt på blå/svart vridring? Är ju knappast så lika ändå?

En klar uppgardering men en skön vintageflört. Finns en del saker som inte ser så lyckade ut på bild men skall bli kul att se live.

Håller helt och hållet med angående vintageflörten, boetten är verkligen charmig men den lär inte tåla många poleringar med de lugsen tror jag. . Hade varit trevligt om de slopade FORMULA texten på tavlan och calibre7 också. Vad gäller vridringen så är det faktiskt lite lustigt just blå/svart på en gmt
 
Visst har de väl tagit intryck av Rolex BLNR när det gäller vridringen, men tycker att den såg helt ok ut annars. Det som stör mig är dessa kassa produktbilder - känns helt omöjligt att veta hur klockorna ser ut "på riktigt" när bilderna är så processade.
 
  • Like
Reactions: Wii

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vridringen smakar Rolex men i övrigt påminner den ju inte mycket om den. Ingen risk för förväxling direkt.

Själv tycker jag boetten var vrålful men så gillar jag inte alls ~70-tals stuket i allmänhet.
 

Galaxy

Rolex
Gillar boettformen, men som andra nämnt känns likheter med ett annat märke uppenbart, dock inte så mycket så att jag skulle kalla det en homage.
 

JAH42

Friends of KS
Blir man arg så man kokar över hur en klocka ser ut bör man ta ett par djupa andetag, ta lite frisk luft och sen fundera på om man kanske ska skaffa sig ett annat intresse.
 
Tycker den var helt ok... Gillar boetten.
Helt klart det bästa som kommit ur F1-serien. Har också svårt att se att det skulle vara en ripoff bara pga färgerna.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
De borde hoppat på siffrorna 6 och 12 och haft index istället så hade den varit betydligt snyggare imo. Sen tycker jag det är tråkigt att tag heuer inte tar grepp om f1. I historien var de först så de ska styra motorsport enligt mig, förstår inte att de kan lyckas ta tronen inom motorsport igen. Hublot, vad är det för något?
 

Barda

Cartier
Inte helt omöjligt att förstå att de inspirerats av Rolex, men ärligt, Rolex kan ju knappast ha ensamrätt på blå/svart vridring? Är ju knappast så lika ändå?
En klar uppgardering men en skön vintageflört. Finns en del saker som inte ser så lyckade ut på bild men skall bli kul att se live.
Tycker att det ändå är lite för nära inpå för att inte kalla detta opportunism? Klart att det finns både en och två klockor med t.ex. pepsi-ring - men får för mig att det ändå runnit en del tid mellan släpp och släpp.

Blir man arg så man kokar över hur en klocka ser ut bör man ta ett par djupa andetag, ta lite frisk luft och sen fundera på om man kanske ska skaffa sig ett annat intresse.

Det är väl det som är en tjusning med detta intresse? Min smak är inte bättre än din. Men ja, andetag med frisk luft tagna - gillade den inte... klockan alltså [edit]
 

M.U

Rolex
Hur kan man tycka att det är en sån ripoff? Man ser ju stora och klara skillnader. Sen att de har en blå/svart bezel har väl knappast rolex ensamrätt på..
 
Topp