• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer Connected

Bra recension (hade gärna läst mer). Lider av ungefär samma dilemma. Connected är i mitt tycke den mest intressanta smartklockan, men som iPhone-sapiens så blir det lite poänglöst. Sen är förstås allt över 42mm obrukbart på mina små handleder, men men.

Gillar att Tag kombinerat kvalitet med design och producerat en riktigt sportig och läcker klocka i första hand, som är en smartwatch i andra hand. Tror också det är ett väldigt smart initiativ från Tag, fullt möjligt att smarta klockor är det nya quartz, och de får ett försprång.

Men - ingen egen mjukvara? Jag tycker det är lite sisådär. Visst, konkurrera mot Android eller Apple är inget genidrag om det är en plattform för appar, det är en omöjlig kamp, men frågan är om klockan måste vara det. Det verkar ju som att de allra flesta använder den för notiser, tid/tidtagning, fitness tracking och liknande.
 

Virgin

Breitling
Är inne på min andra Samsung Smartwatch och är mycket nöjd med vad den förenklar för mig, enkelt sagt att slippa bära min mobil hela dagarna. Jag förstår dock inte vad som motiverar den stora prisskillnaden mot Samsung, Apple, Pebble osv? Samma mjukvara väl och materialvalet bör inte motivera prisskillnaden?
Informativa bilder och en fin recension annars, tack!
 

lofgreno

Audemars
Det enda syftet jag ser med en smartklocka är om man är ute och springer typ. Och vill se distans och tempo direkt på handleden. Annars är det rätt ointresssant. Sen tycker jag Apple watch är sjuk ful. Den här var ju klart snyggare.
Men bra recension hursomhelst! :)
 
Topp