• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer GMT

Depp-Erik

Cartier
God morgon kamrater. Glodde i ett skyltfönster igår och för första gången så gillade jag spontant en Tag Heuer, denna...
d7ec89e3fede817883add8dce75e5adfc56dd3ab.png


Jag tycker den är rätt jäkla snygg, jag tippar på att det är en relativt ny modell för det finns inte mycket beggat på chrono 24.
Rimligt prissatt verkar den vara också, affären i fråga skulle ha 1900€ men marknadspris på nätet verkar snarare vara runt 1500€ för en ny.

Någon som vet något om modellen? Hur är kvalitén?

Här är en länk för er som vill läsa mer på THs sida.
http://www.tagheuer.com/int-en/luxu...tomatic-watch41mm-black-opalin-steel-bracelet
 

Depp-Erik

Cartier
Här har du en recension!

Tackar för länken! Skummade igenom den nu, han verkar ju över lag positivt överraskad av klockan, han lägger en del tid på att förklara att han inte förväntade sig speciellt mycket, han pratar även om att både klockan och märket har problem med sin identitet men det faktum att han tidigare avfärdat märket är något han ångrar. Måste hålla med om att märket är spretigt och när jag kollar runt på deras hemsida så är det lite "vad fan vill de med det här"-känsla men denna fastnade jag dock lite för!
Att bezeln inte går att vrida var ju dock tråkigt men det verkar över lag vara en bra pjäs och urverket får bra kritik.

Hade aldrig köpt nytt! Ligger en på finn för 12500, men det tror jag inte han får för den:)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...uer+gmt&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&ref=fas

Det hade inte jag heller och 12500 för en beggad känns ju inte riktigt rimligt nej :) . Modellen kom i slutet på 2014 så begmarknaden lär väl förhoppningsvis expandera framöver.
 
Tackar för länken! Skummade igenom den nu, han verkar ju över lag positivt överraskad av klockan, han lägger en del tid på att förklara att han inte förväntade sig speciellt mycket, han pratar även om att både klockan och märket har problem med sin identitet men det faktum att han tidigare avfärdat märket är något han ångrar. Måste hålla med om att märket är spretigt och när jag kollar runt på deras hemsida så är det lite "vad fan vill de med det här"-känsla men denna fastnade jag dock lite för!
Att bezeln inte går att vrida var ju dock tråkigt men det verkar över lag vara en bra pjäs och urverket får bra kritik.



Det hade inte jag heller och 12500 för en beggad känns ju inte riktigt rimligt nej :) . Modellen kom i slutet på 2014 så begmarknaden lär väl förhoppningsvis expandera framöver.

Jag hade nog inte gett mer ön max 8 för en sådan!
 

Nero13

Panerai
Med tanke på pris skillnaden så är Tag´en grymt prisvärd. Antingen så köper man en tag eller så lägger man till 7/8 delar till av priset och köper en Rolex GMT
 
Senast ändrad:

Depp-Erik

Cartier
Jag hade nog inte gett mer ön max 8 för en sådan!
Med tanke på pris skillnaden så är Tag´en grymt prisvärd. Antingen så köper man en tag eller så lägger man till 7/8 delar till av priset och köper en Rolex GMT.
Jag har fått samma uppfattning, att det är grym mycket klocka för pengarna.
Tycker inte det är någon mening att jämföra den med en Rolex just eftersom prisskillnaden är så stor.
 

Göteborgare

Cartier
Jag har en BLNR och tycker inte alls att Tag Heuer påminner om Rolex. Som att jämföra en svart Skoda med en svart Bmw och tycka att Skodan påminner för mycket om BMWn :) ..ellé?
Missförstå mig rätt :) Jag menar att många som köper en sådan TAG nog hellre hade velat ha en BLNR och därför alltid kommer att längta efter en sådan. På samma sätt som många som köper en Skoda (kan inte förstå varför någon gör det) dreglar så fort de får se en BMW i samma färg.
 

Sjobedan

Rolex
Missförstå mig rätt :) Jag menar att många som köper en sådan TAG nog hellre hade velat ha en BLNR och därför alltid kommer att längta efter en sådan. På samma sätt som många som köper en Skoda (kan inte förstå varför någon gör det) dreglar så fort de får se en BMW i samma färg.
Det kan ju vara så att det hela är relaterat till vad de två kostar?
En BLNR kostar lite drygt 3ggr så mycket, en bmw är I runda slängar dubbelt så dyr som en skoda.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Den va ganska snygg faktiskt. Gillar dom grova "piggarna" på vridringen. Lite synd att den va blå och svart bara..
 

Adam019

Omega
Testade denna för ett tag sen på NK. Väldigt positivt överaskad. Dimensionerna var väldigt bra, den känns liten på handleden i positiv bemärkelse. Jag tycker den flyger!
 
Topp