• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer Grand Carrera 36

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Hej,

Hittade i mitt facebookflöde en annons på en Grand Carrera 36. Den säljs utan box och papper men skall enligt uppgift vara "ny". Ser ni något som indikerar att den inte skulle vara äkta på bilderna nedan? Vad är den värd utan box och papper? Finns det något jag bör tänka på vid eventuellt köp gällande papperslösheten (antar att han inte har kvitto heller), kan jag friskriva mig på något vis så jag inte köper stöldgods?

Många frågor blir det :)

Mvh!
 

Bilagor

  • tag1.jpg
    tag1.jpg
    101.8 KB · Visningar: 221
  • tag2.jpg
    tag2.jpg
    93.7 KB · Visningar: 214
  • tag3.jpg
    tag3.jpg
    76.2 KB · Visningar: 201
  • tag4.JPG
    tag4.JPG
    47.9 KB · Visningar: 185

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Kan nog besvara min egen fråga efter lite efterforskning:

"*The back will also have writing that should have "Grand Carrera" on top followed with "Tag Heuer"in the middle and "Swiss made since 1860" on the bottom. If you see ANY variation of this - FAKE! I have seen some really good replicas from the front - almost impossible to to tell but when the back was displayed, it had "Limited Edition 899/1000" where "Swiss Made Since 1860" should have been - everything else on this watch looked authentic - after some long internet searching - I found the replica web site that sold these for $400 and it even had the same 899/1000 on the back - guess its not so limited."

Källa
 

Isodor

Audemars
En så pass ny dinka borde man ha B&P med, annars kan den komma från varsomhelst.. Otrevligheter..

Tycker att skruvarna på bandet är alldeles för långt indragna.. De ska ligga i nivå med bandet..
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tror garantin inte gäller utan cert. Om garantitiden är slut finns egentligen ingen anledning att haka upp sig på avsaknad av B&P...

Edit: Förutsatt att den är äkta...
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Info från säljaren (behåller honom anonym då jag inte vet om han gick på en nit när han köpte den eller om han visste vad han sålde)

"Jag skriver som det är så blir det lättare att förstå.
Jag har en vän vars kusin äger en butik i Dubai. Han sätter ihop klockorna själv. Klockorna han beställer av leverantörerna kommer i delar (finare klockorna) som han sedan sätter ihop, trycker på cert samt kvitto vid försäljning.
Alla reservdelar sätter han ihop en klocka med också och säljer den utan cert och box. Thats the difference."

Känns inte som att det är många rätt i den beskrivningen/förklaringen :banghead:
Inget kap idag heller :(
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Texten stämmer inte som sagt. Det där var väl en koncept klocka först och jag har inte sett någon äkta med den typen av text på baksidan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Info från säljaren (behåller honom anonym då jag inte vet om han gick på en nit när han köpte den eller om han visste vad han sålde)

"Jag skriver som det är så blir det lättare att förstå.
Jag har en vän vars kusin äger en butik i Dubai. Han sätter ihop klockorna själv. Klockorna han beställer av leverantörerna kommer i delar (finare klockorna) som han sedan sätter ihop, trycker på cert samt kvitto vid försäljning.
Alla reservdelar sätter han ihop en klocka med också och säljer den utan cert och box. Thats the difference."

Känns inte som att det är många rätt i den beskrivningen/förklaringen :banghead:
Inget kap idag heller :(


Det där slår nog rekord i dum förklaring tyvärr. Klockan är inte äkta.
 

morrism

Audemars
Vilket bullshit, polisanmäl honom, han vet själv att hans förklaring är en saga. Han har försökt blåsa dig
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Får du en bild rakt framifrån på urtavlan så kommer du att se att det är en del detaljer som inte stämmer.
Tex att texten CALIPER är för tunn.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Det där slår nog rekord i dum förklaring tyvärr. Klockan är inte äkta.

Agree!

Haha vilka lallare, ta bort han från facebook, sicken skojare.

Eller så får man göra allmänheten en tjänst och ha kvar honom på facebook, det kanske dyker upp några fler "finare klockor i delar från leverantörerna med massa reservdelar som han får ihop en klocka till av" som åker ut till försäljning där man kan hjälpa någon att inte bli lurad.

Vilket bullshit, polisanmäl honom, han vet själv att hans förklaring är en saga. Han har försökt blåsa dig

Polisanmälan känns inte aktuellt men det blir inga affärer med den mannen oavsett om det är en lergök eller en klocka.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Info från säljaren (behåller honom anonym då jag inte vet om han gick på en nit när han köpte den eller om han visste vad han sålde)

"Jag skriver som det är så blir det lättare att förstå.
Jag har en vän vars kusin äger en butik i Dubai. Han sätter ihop klockorna själv. Klockorna han beställer av leverantörerna kommer i delar (finare klockorna) som han sedan sätter ihop, trycker på cert samt kvitto vid försäljning.
Alla reservdelar sätter han ihop en klocka med också och säljer den utan cert och box. Thats the difference."

Känns inte som att det är många rätt i den beskrivningen/förklaringen :banghead:
Inget kap idag heller :(



Spring…fort…därifrån!!
 
Topp