Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tag Heuer Grand Carrera 36

Diskussion i 'Diskussion' startad av hiller, 26 juni 2014.

1. hiller
    Trådstartare

hiller Bonde

Hej,

Hittade i mitt facebookflöde en annons på en Grand Carrera 36. Den säljs utan box och papper men skall enligt uppgift vara "ny". Ser ni något som indikerar att den inte skulle vara äkta på bilderna nedan? Vad är den värd utan box och papper? Finns det något jag bör tänka på vid eventuellt köp gällande papperslösheten (antar att han inte har kvitto heller), kan jag friskriva mig på något vis så jag inte köper stöldgods?

Många frågor blir det :)

Mvh!

Bifogade filer:

• tag1.jpg
      tag1.jpg
      Filstorlek:
      104,8 KB
      Visningar:
      211
    • tag2.jpg
      tag2.jpg
      Filstorlek:
      96,7 KB
      Visningar:
      202
    • tag3.jpg
      tag3.jpg
      Filstorlek:
      79,2 KB
      Visningar:
      191
    • tag4.JPG
      tag4.JPG
      Filstorlek:
      47,9 KB
      Visningar:
      175
  2. hiller
    Trådstartare

hiller Bonde

Kan nog besvara min egen fråga efter lite efterforskning:

"*The back will also have writing that should have "Grand Carrera" on top followed with "Tag Heuer"in the middle and "Swiss made since 1860" on the bottom. If you see ANY variation of this - FAKE! I have seen some really good replicas from the front - almost impossible to to tell but when the back was displayed, it had "Limited Edition 899/1000" where "Swiss Made Since 1860" should have been - everything else on this watch looked authentic - after some long internet searching - I found the replica web site that sold these for $400 and it even had the same 899/1000 on the back - guess its not so limited."

Källa

Vonlind gillar detta.
  3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    En så pass ny dinka borde man ha B&P med, annars kan den komma från varsomhelst.. Otrevligheter..

Tycker att skruvarna på bandet är alldeles för långt indragna.. De ska ligga i nivå med bandet..

4. Cristian

Cristian Friends of KS

Tror garantin inte gäller utan cert. Om garantitiden är slut finns egentligen ingen anledning att haka upp sig på avsaknad av B&P...

Edit: Förutsatt att den är äkta...

5. hiller
    Trådstartare

hiller Bonde

Info från säljaren (behåller honom anonym då jag inte vet om han gick på en nit när han köpte den eller om han visste vad han sålde)

"Jag skriver som det är så blir det lättare att förstå.
    Jag har en vän vars kusin äger en butik i Dubai. Han sätter ihop klockorna själv. Klockorna han beställer av leverantörerna kommer i delar (finare klockorna) som han sedan sätter ihop, trycker på cert samt kvitto vid försäljning.
    Alla reservdelar sätter han ihop en klocka med också och säljer den utan cert och box. Thats the difference."

Känns inte som att det är många rätt i den beskrivningen/förklaringen :banghead:
    Inget kap idag heller :(

6. Cristian

Cristian Friends of KS

Köp ej.

7. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Texten stämmer inte som sagt. Det där var väl en koncept klocka först och jag har inte sett någon äkta med den typen av text på baksidan.

8. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Det där slår nog rekord i dum förklaring tyvärr. Klockan är inte äkta.

morrism gillar detta.
  9. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha vilka lallare, ta bort han från facebook, sicken skojare.

10. morrism

morrism Friends of KS

Vilket bullshit, polisanmäl honom, han vet själv att hans förklaring är en saga. Han har försökt blåsa dig

11. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Får du en bild rakt framifrån på urtavlan så kommer du att se att det är en del detaljer som inte stämmer.
    Tex att texten CALIPER är för tunn.

12. hiller
    Trådstartare

hiller Bonde

Agree!

Eller så får man göra allmänheten en tjänst och ha kvar honom på facebook, det kanske dyker upp några fler "finare klockor i delar från leverantörerna med massa reservdelar som han får ihop en klocka till av" som åker ut till försäljning där man kan hjälpa någon att inte bli lurad.

Polisanmälan känns inte aktuellt men det blir inga affärer med den mannen oavsett om det är en lergök eller en klocka.

Affe gillar detta.
  13. hiller
    Trådstartare

hiller Bonde

14. MJ24

MJ24 Friends of KS

Spring…fort…därifrån!!

15. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tjalla ner smutset

16. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hahaha "Orten blocket".. Är väl precis de man vill undvika när man säljer saker på Blocket och dyl.?

Mårtenssons ur Brookfield