Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tag Heuer släpper smartklocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av elmaco, 19 mars 2015.

1. elmaco
    Trådstartare

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
  2. Hugii

Hugii Biskop

Så tråkigt att TAG måste rida på alla vågor och limitera allt hela tiden. Jag hoppades på viss uppsträckning efter VD-bytet.... men nu undrar jag om TAG verkligen vill höja sin status eller bara köra på kvantitet.

Erik1 gillar detta.
  3. nöt

nöt Biskop

Såg det faktiskt live. Dom presenterade bara samarbetet. Klockan och info kommer i slutet på året.

4. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Min dom: Ett snedsteg som kommer sänka märkets status ännu mer..

David, yonsson, Erik1 och 2 andra gillar detta.
  5. elmaco
    Trådstartare

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Man hade ju gärna sett något slags koncept iaf, men det kanske kommer inom snart! Skall bli kul att se hur en riktigt urtillverkare betraktar dessa otroligt smarta klockor!

6. nöt

nöt Biskop

Tror jag med. Fast är det bara oss klocknördar eller bara vanligt folk?

7. elmaco
    Trådstartare

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Ja det är mycket möjligt, jag som absolut inte någonsin skulle kunna tänka mig att sätta en sån där pryl på min arm började faktiskt efter LG watch r (den runda) öppna ögonen för smartklockorna!

8. elmaco
    Trådstartare

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Gemene man (Lasse 45, rörmockare i kiruna) kommer tycka att den här är sjukt ball ;) No offence mot rörmockar i kiruna eller personer som heter lasse eller är 45 år....

CarlV och Seikosthlm gillar detta.
  9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tror inte the average smartwatch-köparen bryr sig eller reflekterar över att det är en klocktillverkare som delvis är bakom

eriksson850 gillar detta.
  10. nöt

nöt Biskop

Tror det blir en flopp. En "klockmänniska" vill inte den. En som ska köpa smartwatch och kollar, hmm LG watch 2500:- , Sony 2800:- , Samsung 3000:- kanske jag ska ta en TAG för 20000:- fast dom kan ju inget om teknik vad är det ens för märke? Så tror jag dom tänket.

yonsson och eriksson850 gillar detta.
  11. carlanton

carlanton Biskop

De har ju gjort mobiltelefoner i många år. Tror inte deras målgrupp är varken KS-korrekta "klockmänniskor" eller "average smartwatch-köpare", utan utländska rikingar som vill ha en kul pryl att matcha Vertun med. Heuer-telefonerna kostar typ 40 000, så klockan kanske hamnar någonstans där också?

erolorhun och elmaco gillar detta.
  12. nöt

nöt Biskop

Ja och telefonerna var inte direkt av ny teknik om jag minns rätt.

13. carlanton

carlanton Biskop

Hehe, knappast. Inte Vertu heller, men det hindrar inte folk från att köpa dem.

14. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Ett misstag att använda Android anser jag, går inte riktigt att matcha med "lyxstämpeln" som TAG ändå har.

15. nöt

nöt Biskop

Finns inget annat att välja på.

MariaE och yonsson gillar detta.
  16. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Må hända, men det klingar fortfarande inte bra med Android i lyxsegment.

17. Sledger

Sledger Stadsbo

18. M021

M021 Friends of KS

Sådär va! Känns som man tappat fokus på vision och affärsidé och letar ny och enligt mig kortsiktig Revenue, om det ens kommer leda till det

Hugii och eriksson850 gillar detta.
  19. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Vad skulle det vara då? Klingar det så mycket lyxigare med IOS?

Tveksam om klockan kommer bli lyxig oavsett, dyr troligtvis men inte lyxig...

20. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    De flesta kända lyxigare swiss made märkena har höjt sina priser med cirka 10%. TAG sänker sina priser med 9,3%. Det säger väl allt egentligen. Tror TAG kommer leva kvar länge som märke men de kommer inte klättra uppåt på statusstegen och då är de ändå rätt lågt idag på den stegen.

Equilibrium, Wi och David gillar detta.
  21. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    iOS är så klart inte ett alternativ men skulle man jämföra iOS och Android med urverk hade jag likställt Android med ett billigt Kvartsverk och iOS med ett in-house från Rolex ;)

22. Konsul

Konsul Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Vilka fördomar mot TAGHeuer i detta forum. Jag har börjat utveckla rena modersinstinkter i förhållande till detta tyska märke. DO-anmälan nästa...?!

paradis och Erik1 gillar detta.
  23. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Jag skulle nog se det lite som omvänt, kanske inte riktigt men men...

Mforce gillar detta.
  24. Mforce

Mforce Biskop

Äsch han har ju rätt om man ser till pris och serviceintervall. [emoji6]

25. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Utveckla gärna :)

26. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Njae, jag skulle nog se det som IOS = parfymquartzare, fungerar utan några större problem och inget servicebehov, ett rätt tråkigt val.

Android = ETA-automat, lite roligare än quartzverket och beroende på vilket företag som har modifierat ETA´n så kan det det skilja ganska rejält vad du får. Kräver också regelbunden service och kunskap av användaren för att fungera som det ska.

Varken Android eller IOS är väl tycker jag att räkna som lyxprodukter, mer verktyg eller underhållsmaskiner, som beroende på behov och förväntningar hos användaren lämpar sig olika väl till olika personer.

nöt och Mforce gillar detta.
  27. Mforce

Mforce Biskop

Okej då!
    Kan ju inte påstå att jag funderade så mycket på de olika OS´en innan jag skrev det där.
    Jag gillar Android! Gott så! :)

eriksson850 gillar detta.
  28. par

par Friends of KS

Jag tror alla ni har fel. Det här låter jäkligt knäppt och konstigt men jag tror faktiskt Jcb vet vad han gör

Mårtenssons ur Brookfield