• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer smartwatch på G

Greven

Audemars
Helt otroligt, fantastiskt lite konkret info från sändningen
+1. Samt, var det inte en extremt tråkig presentation? Jag menar, om de samlar pressen och gör en världslansering av en sådan otrolig nyhet borde de snegla lite på bilindustrin om hur en lansering skall gå till.
 
  • Like
Reactions: par

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det här med smartklockor har jag aldrig förstått. Är man så lat att man inte orkar ta upp mobilen ur fickan och kolla notiser, svara meddelanden osv. Smartklockor känns så tråkigt och ointressant att om en sådan mot förmodan skulle inköpas bara skulle bli liggande och samla damm...
 

dakl

Breitling
Sen jag skaffade en smartwatch saknar jag verkligen elegansen av en riktig klocka. Är lite inne på att sälja mina mekaniska, men det bär emot. Hur har ni andra smartwatch-adopters gjort? Har sett några men en smartwatch på ena armen och en mekansik på andra, men det känns inte riktigt aktuellt.
 

dakl

Breitling
Det här med smartklockor har jag aldrig förstått. Är man så lat att man inte orkar ta upp mobilen ur fickan och kolla notiser, svara meddelanden osv. Smartklockor känns så tråkigt och ointressant att om en sådan mot förmodan skulle inköpas bara skulle bli liggande och samla damm...
Det är ganska smidigt att snabbt se och diktera svar på SMS och mail. Mobilen kan ligga kvar i väskan nästan hela dagen. Utom när jag spelar Alto Adventure på vägen hem från jobbet ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jobbar i IT-branschen, många möten, reser en del, är väldigt aktiv i sociala medier - Apple Watch är helt fantastisk för detta.
Alltid stenkoll med en diskret blick på klockan istället för att dra fram mobilen titt som tätt.
Iof på jobbet om man jobbar som dig kan jag nog se nyttan. Sen på fritiden åker väl dom vanliga klockorna på armen igen. :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Skeptisk. Jag förstår inte tanken att försöka få "klockan" att försöka efterlikna en mekanisk klocka. Än mindre en välkänd modell.
Nej, den är för stor, ful (finishen! :confused:), platt display (verkligen motsatsen till tredimensionell - snett från sidan ser displayen påklistrad ut som ett klistermärke.

"Swiss engineered" (=Made in China) :bored:

image.jpeg
 
Senast ändrad:

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Skeptisk. Jag förstår inte tanken att försöka få "klockan" att försöka efterlikna en mekanisk klocka. Än mindre en välkänd modell.
Nej, den är för stor, ful (finishen! :confused:), platt display (verkligen motsatsen till tredimensionell - snett från sidan ser displayen påklistrad ut som ett klistermärke.

"Swiss engineered" (=Made in China) :bored:

image.jpeg
Fy fasiken.. Den ser ju grotesk ut... :wtf:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor

_jonte

Patek
Tycker den verkar vara riktigt grym! Första smartwatch jag gärna skulle äga. Gillar designen och att den delar form med nya Carrera Heuer 01. Android Wear känns som ett smart och bra val av system.
(Varför är folk så neggo?)
 

DrDre

Patek
Det här med smartklockor har jag aldrig förstått. Är man så lat att man inte orkar ta upp mobilen ur fickan och kolla notiser, svara meddelanden osv. Smartklockor känns så tråkigt och ointressant att om en sådan mot förmodan skulle inköpas bara skulle bli liggande och samla damm...

Det fanns nog de som sade precis samma sak när armbandsuren kom och de flesta bar fickur. :)
 

Göteborgare

Cartier
Skeptisk. Jag förstår inte tanken att försöka få "klockan" att försöka efterlikna en mekanisk klocka. Än mindre en välkänd modell.
Nej, den är för stor, ful (finishen! :confused:), platt display (verkligen motsatsen till tredimensionell - snett från sidan ser displayen påklistrad ut som ett klistermärke.

"Swiss engineered" (=Made in China) :bored:

image.jpeg

Den bilden och "Swiss engineered" fick mig att ändra inställning från positiv till negativ. Kommer nog att fortsätta med mina gamla hederliga klockor.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag tolkade ditt svar som att du i stort sätt bara kör Apple Watch numera.
Då tolkade du mig rätt.

Jag dissar den p.g.a.
"While it might not feature the latest and greatest in the increasingly crowded wearable-tech market…"
Kevin Rose sågar den, ödmjukt, men sågar den. Säger i stort sett att man ska välja någon annan, om det inte är superviktigt att det står TAG Heuer på klockan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Då tolkade du mig rätt.

Jag dissar den p.g.a.
"While it might not feature the latest and greatest in the increasingly crowded wearable-tech market…"
Kevin Rose sågar den, ödmjukt, men sågar den. Säger i stort sett att man ska välja någon annan, om det inte är superviktigt att det står TAG Heuer på klockan.
I smartklockmarknaden tror jag också det finns betydligt bättre val än Tag Heuers.
 

DrDre

Patek
Jag känner väl inte att jag kommer att köpa denna. Men utvecklingen kommer nog att fortsätta bade när det gäller design och function. Vem vet, kanske något liknande Halda, dvs med moduler, skulle kunna vara ngt? Heuer pratar ju om en mekanisk också men jag greppade inte riktigt hur det skulle fungera.

url
 
Topp