• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag heur dissad av KS

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hej,

Varför är Tag så dissad av så många på KS? En del av deras modeller är brutalt coola och unika. Självklart inte i klass med Patek eller AP men tycker absolut det finns en del intressanta modeller.

 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vintage Heuer är ju suveränt men är tveksam till de "moderna". Lite för mycket som händer på tavlorna samt storlekarna. Jag har en kärlek för klockor under 39mm, och gärna lite sisådär mögliga hehe.
Dock har jag sett någon Carrera modell som såg trevlig ut.
TAG-Heuer-Carrera-CH-80-watch-4.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ignorerar man denne Archies "fuck`s ´n screaming" så är det precis så det ligger till. Försök hitta någon på forumet som dissar HEUER (pre TAG). Det blir svårt. Prova att dissa Heuer på vintageavdelningen. Men kom ihåg att ta på hockeyhjälmen innan… ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är inte tag typ 3:e största märket i världen sett till försäljning av antal klockor?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Min första "riktiga" klocka var en Aquaracer, så jag har ett litet hjärta för TH. Dock är vissa modeller riktigt trista, men hygglig kvalitet för en bra peng imo.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Så...
Problemet är alltså att man baserade ett verk på ett bra Seiko-verk och inte ett ETA som brukligt är!?
Vilket jävla brott! Bränn dem!

Fan nu vill jag ha en Tag.
Allt som den mannen sågar vill jag alltid ha.

(Och ja det var jävligt klumpigt att snacka in-house men det är de inte direkt ensamma om att ha gjort).
 
Topp