• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag heur dissad av KS

Oew

Rolex
Deras tourbi chrono black phantom är ruskigt fet. Sugen på en när de går att få för 50% av listpris om ett par år!
tag-heuer-carrera-heuer-02t-tourbillon-black-phantom-1.jpg
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Vintage Heuer är ju suveränt men är tveksam till de "moderna". Lite för mycket som händer på tavlorna samt storlekarna. Jag har en kärlek för klockor under 39mm, och gärna lite sisådär mögliga hehe.
Dock har jag sett någon Carrera modell som såg trevlig ut.
TAG-Heuer-Carrera-CH-80-watch-4.jpg
Den var fräck. Snygga röda detaljer! Vet du ref på den?
 

vonhall

Rolex
Om man är intresserad av klockor så vet man att Tag Heuer är bra klockor till bra pris! Dessutom så har de fått fram ganska många snygga modeller de sista åren. Är man däremot en posör som tänker på status i första hand så lär du höra dem återberätta vad Archie Luxury säger i videon!
 

watchxor

Omega
Kikat lite på ett par av Monaco modellerna och det stör mig lite att klockor för 50k har Sellita eller ETA urverk. Hade hoppats på lite mer ansträngning vid de priserna.

Har skett mycket intressant sen Jean-Claude Biver tog över, med många bra nya/återutgivna modeller, så framtiden ser ljus ut tycker jag.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Kikat lite på ett par av Monaco modellerna och det stör mig lite att klockor för 50k har Sellita eller ETA urverk. Hade hoppats på lite mer ansträngning vid de priserna.

Har skett mycket intressant sen Jean-Claude Biver tog över, med många bra nya/återutgivna modeller, så framtiden ser ljus ut tycker jag.
Är inte Biver VD för Hublot? Vad har jag nu missat? :O
Edit: Wow läser nu att han blivit CEO för TH, damn vad jag missat mycket!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
tmp_18770-20150625_121022-141724962.jpg

tmp_18770-Tudor-North-Flag-Baselworld-2015-21047498747.jpg

tmp_18770-tudor_pelagos_watchonista_1_0-704285387.jpg

"copies", "copies" everywhere.....
De två övre är ju två av Tudors sämre modeller, pelagos är en fullträff dock.
Heuer = Bra, TAG Heuer = Anus.
Okej, så "transition modellerna" när TAG tog över, skräp också? Allting exakt samma som Heuer men lite olika logotyper på länkar, tavlor och kronor.

Man får ta TAG för vad det är, de är inte utmanare för Rolex och Omega utan snarare Longines och Oris. Sen kan man väl ha åsikter på deras listpriser, historiska snedsteg osv. men jag tycker helt klart att de har en del intressanta modeller i sitt utbud. Monaco, Carrera, nya monzan, Aquaracer dykarna bla.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag har ägt 3 TAG och gillar märket. Självklart inte på nivå med toppmärkena men ändå betydligt roligare och mer innovativa än tex Tudor som mer är en blek Rolex-kopia.
Huvudet på spiken.
Jag gillar TH jag med, defintivt dissat av forumet generellt sedan början. Skiter jag i och gillar ändå märket.
Och absolut, Tudor är en Rolexkopia, det hade ändå inte hindrat mig köpa en.
 

Cryssarn

Rolex
De två övre är ju två av Tudors sämre modeller, pelagos är en fullträff dock.

Okej, så "transition modellerna" när TAG tog över, skräp också? Allting exakt samma som Heuer men lite olika logotyper på länkar, tavlor och kronor.

Man får ta TAG för vad det är, de är inte utmanare för Rolex och Omega utan snarare Longines och Oris. Sen kan man väl ha åsikter på deras listpriser, historiska snedsteg osv. men jag tycker helt klart att de har en del intressanta modeller i sitt utbud. Monaco, Carrera, nya monzan, Aquaracer dykarna bla.
tycker både Hydronaut och North Flag är riktigt snygga. Klickade däremot inte alls med Pelagos när jag provade den. sånt är ju personligt och behöver inte göra den ena sämre än den andra. Det jag syftade på är att Tudor inte gjort några "bleka kopior" på länge.
 

Ebbot

Cartier
Gillar TAG, mycket klocka för pengen. speciellt om du köper begagnat. Undvik Formula1..


Nya formula 1 ser ju bra ut! Dom äldre är fruktansvärda..

Jag tycker tag har fått en nytändning med nya vd. Dels prisvärda, komplicerade och jävligt coola klockor (se Basel- släpp som nämnts innan) men också en bra återgång till heuer som märke, och användandet av Heuer. Alltså att det skall ske i speciella fall och inte bara för att utnyttja den legendariska stamtavlan.
 

UncleBear

Panerai
Känner mig träffad, sportar både Tag och Tudor.
Måste erkänna att jag är grymt nöjd med dessa:)
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bilder som jag postat tidigare men är inte hemma gör tillfället. Ber om ursäkt för det men gillar foton i inläggen.

Ingen av ovan klockor är tänkt att lämna samlingen och utgör en bra trio: Dyk, Dress och Racing.
 

UncleBear

Panerai
Känner mig träffad, sportar både Tag och Tudor.
Måste erkänna att jag är grymt nöjd med dessa:)
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bilder som jag postat tidigare men är inte hemma gör tillfället. Ber om ursäkt för det men gillar foton i inläggen.

Ingen av ovan klockor är tänkt att lämna samlingen och utgör en bra trio: Dyk, Dress och Racing.
Dyk, Dress och Racing är för övrigt en tråd som jag tror saknas i detta forum...

DDR tråden exkl. Stasi
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJW

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är lättare att följa strömmen än att simma motströms, och superenkelt att slänga ur sig att Tag är så himla dåligt. Hade det bara varit rent estetiskt hade det väl varit en sak, men jag tycker att det ofta kommer något luddigt uttalande om att de saknar kvalitet utan att det specificeras vad som egentligen menas. Sen om man gör som Archie och kategoriskt väljer bort företag som vid någon enda gång gjort fel så får man snart problem att hitta någonstans att ta sina affärer, någonstans att handla sin mat, köpa sina kläder och så vidare i all evighet.

Finns en rad olika klockor från Tag Heuer som jag gärna skulle bära och äga. Nya Monzan från Basel i år är ju redan omnämnd i tråden och det finns ett gäng till varav ett par kommer här:

21f5fd91-6d8e-4b78-a5e0-54a2f909a61d_Untitled.jpg
AQUARACER-500M-CERAMIK-CAK211A.BA0833-PACKSHOT-HD-2012-copie-WM.jpg
aquaracer-500m-blue-dial-blue-bezel-620x762.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kan det vara så att jag är den enda i världen som gillar loggan med TAG mer än gamla Heuer-loggan? Tycker den ser ofärdig ut, plus att jag gillar kontrasten med TAG's "moderna" grova typsnitt mot Heuers smala, äldre.
 
Senast ändrad:
Topp