• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Talking Watches with José Bautista

Anton

Omega
Ja kanske inte dom klockor man valt själv men gillar ärligheten när dessa stjärnor köper klockor istället för alla dessa serienummersrabblingar :)
 
Riktigt skön samling, top notch!

B&Rn i helguld är ju ascool, fast personligen hade jag hellre haft den som BR03 istället för BR01...
 
Senast ändrad:

Miami

Rolex
2-Faktor
Kanske inte favoriterna men alltid trevligt att se :) men känns som avsnitten blir kortare för varje gång
 
Hublon var ju groteskt stor.

Haha, å @JakobZ som tyckte min TDD Jumbo (38mm) såg ut som en stekpanna på armen. Det är skillnad på klockor och klockor och tur är väl det.
 
  • Like
Reactions: ZQT
....boooooooring, en svinrik sportsnubbe som köper LE AP ROO "som investment" utan att veta ett skit om klockor.... eh.... orkade inte ens se klart.... :grumpy:
Hodinkee - vad hände med kärleken till horologin??? :arghh:
...f-ckin sellout... :greedy:

Gringubbe, har du inte sett tillräkligt av 5711 och patekchronos? ;-)

Grymt att han verkar även ha den limiterade boxen med alla dom 6 instrumentklockorna från B&R...

1f.jpg


bell-ross-br-01-aviation-instrument-watches.jpg
 
Senast ändrad:

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Vad har hänt med TW? De sista avsnitten har gradvis blivit sämre och sämre.

för en nationalekonom är det rätt enkelt...
1. det handlar om att attrahera köpstarka "eyeballs" för att kunna sälja dyra annonser på Hodinkee,
2. annonsörerna är såna som säljer nya överprisade livsstilsprodukter,
3. köparna av såna överprisade livsstilsprodukter gillar sport och andra puckon som också bränner obscena mängder pengar på lyxkonsumtion
4. hodinkee producerar det som annonsörerna vill ha

det funkar ett tag tills varumärket "Hodinkee" (....som en genuin kunskapsbank och mötesplats för klockentusiaster) är helt urvattnat, men då, eller strax innan, kan Clymer sälja o gå i pension, vi andra får helt återgå till VRF och entusiastforumen, vilket jag redan gör...

...det finns inga egentliga pengar i köp å sälj av begagnade klockor (även om priserna i sig är thru the roof och en å annan som PhillipsWatches kan klå några rikingar på lite courtage) så vi entusiaster får hålla oss till peer-to-peer-kommunikation, inga glassiga mässor, inga glossiga magasin, inga champagnebrudar, sorry...
 

Sjobedan

Rolex
för en nationalekonom är det rätt enkelt...
1. det handlar om att attrahera köpstarka "eyeballs" för att kunna sälja dyra annonser på Hodinkee,
2. annonsörerna är såna som säljer nya överprisade livsstilsprodukter,
3. köparna av såna överprisade livsstilsprodukter gillar sport och andra puckon som också bränner obscena mängder pengar på lyxkonsumtion
4. hodinkee producerar det som annonsörerna vill ha

det funkar ett tag tills varumärket "Hodinkee" (....som en genuin kunskapsbank och mötesplats för klockentusiaster) är helt urvattnat, men då, eller strax innan, kan Clymer sälja o gå i pension, vi andra får helt återgå till VRF och entusiastforumen, vilket jag redan gör...

...det finns inga egentliga pengar i köp å sälj av begagnade klockor (även om priserna i sig är thru the roof och en å annan som PhillipsWatches kan klå några rikingar på lite courtage) så vi entusiaster får hålla oss till peer-to-peer-kommunikation, inga glassiga mässor, inga glossiga magasin, inga champagnebrudar, sorry...
Så sant.
 
Topp