• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Talking Watches with José Bautista

Daytona96

Rolex
Ett TW-avsnitt med Philippe Stahl(Rolex passion report) eller Bernard Bulang(Bulang and sons) skulle va grymt!
Dem sitter på riktigt grymma klockor:)
 
  • Like
Reactions: DG

hollow123

Rolex
Knappast någon investering att köpa LE från AP, Hublot, Omega? Snarare ett fint värdetapp känns det som.

Märken som spottar ur sig LE's på filmer och idrottsstjärnor som Shaq varianten, känns spontant som värdetapp ja. Märkligt när han säger sig läsa runt om något märke (minns ej vilket) för att se hur deras värde speglar sig över tid.
 

Sjobedan

Rolex
Märken som spottar ur sig LE's på filmer och idrottsstjärnor som Shaq varianten, känns spontant som värdetapp ja. Märkligt när han säger sig läsa runt om något märke (minns ej vilket) för att se hur deras värde speglar sig över tid.
De enda klockarna han har där på bordet som kanske kan öka något I värde skulle vara Paneraierna känns det som.
B&R känns inte som ett premium märke som folk är villiga att hausa priserna på. Eller?
 

hollow123

Rolex
De enda klockarna han har där på bordet som kanske kan öka något I värde skulle vara Paneraierna känns det som.
B&R känns inte som ett premium märke som folk är villiga att hausa priserna på. Eller?

Ingen aning helt ointresserad av B&R. Men spontant nej, marknaden på andra sidan atlanten kanske ser annorlunda på saken...
 

Whedda

Rolex
Inte min smak alls men förstår samtidigt att Hodinkee vill variera sig något. De första 5-6 avsnitten var ju bara vintage Rolex, Patek och "Goldberger-klockor". Risken då blir ju att det blir trist i det avseendet istället. Min favorit är Jason Singer som har det sjukaste jag sett i både kvalitet och smak. Sen är Mayer kul mest för att han verkar ha en jävligt skön inställning till klockor.

Håller dock med om att det vore kul med någon vintagefantast med fokus på t ex Longines, Universal etc men i löjligt bra skick.
 

F-L-P

Panerai
Håller med @Whedda, ganska tråkigt avsnitt men skönt att se något annat än Rolex och PP (finns ju passion meeting, kollar man på det repotaget har man ju fått se alla vintage rolex man behöver tills nästa år) , det de borde ju verkligen kunna hitta någon riktig samlare och ha med, inte bara någon subbe med pengar som köper svindyra klockor.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Shaq-APn var ju bedrövlig. Trist också att han så tydligt inte verkar nämnvärt intresserad utan ser dem som "investments". Tror man kan bli rejält besviken då...
 

Whedda

Rolex
Shaq-APn var ju bedrövlig. Trist också att han så tydligt inte verkar nämnvärt intresserad utan ser dem som "investments". Tror man kan bli rejält besviken då...

Framför allt att säga att man köper något som en investering men sedan använda det så det repas rejält. Om det skulle vara en bra investering har det skeppet nog seglat då han valde att göra alla till dagliga beaters. Missförstå mig inte...älskar folk som använder sina klockor men de som gör det i ett investeringssyfte gör sällan just det.
 

_jonte

Patek
för en nationalekonom är det rätt enkelt...
1. det handlar om att attrahera köpstarka "eyeballs" för att kunna sälja dyra annonser på Hodinkee,
2. annonsörerna är såna som säljer nya överprisade livsstilsprodukter,
3. köparna av såna överprisade livsstilsprodukter gillar sport och andra puckon som också bränner obscena mängder pengar på lyxkonsumtion
4. hodinkee producerar det som annonsörerna vill ha

det funkar ett tag tills varumärket "Hodinkee" (....som en genuin kunskapsbank och mötesplats för klockentusiaster) är helt urvattnat, men då, eller strax innan, kan Clymer sälja o gå i pension, vi andra får helt återgå till VRF och entusiastforumen, vilket jag redan gör...

...det finns inga egentliga pengar i köp å sälj av begagnade klockor (även om priserna i sig är thru the roof och en å annan som PhillipsWatches kan klå några rikingar på lite courtage) så vi entusiaster får hålla oss till peer-to-peer-kommunikation, inga glassiga mässor, inga glossiga magasin, inga champagnebrudar, sorry...
Hårt, men sant... Dock uppskattar jag alltid mångfald, och några fina klockor hade han ändå.
 
Topp