• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tamejfan det SJUKASTE jag varit med om i hela mitt liv.

Apansson

Torpare
Som ni alla känner till så var det ju ett litet event på Bergmans Stockholm ikväll. Uppstyrt mycket väl och generöst av Rob Engström och Hublot. Eftersom Spencer66 av någon anledning efter min hopplösa start på detta forum valde(?) att plocka med mig så var alltså en apa närvarande.

Så hur i helvete sammanfattar man något sånt här? Det annonserades ut att det fanns en utlottning av en klocka, det ryktades väl redan i början av kvällen om att det rörde sig om en sån här Hublot VM-klocka, billigt i plast med kvartsverk som tillverkades för VM 2014 i brasilien.

Det var fel, det rörde sig om en Classic Fusion i 45mm (är den inte 44.5?) i Zirkonium(?). Fan, jag har ingen aning.
Hur som var det en tävling som gick ut på att gissa en fyrsiffrig kod till ett kassaskåp. Endast 10.000 olika kombinationer att välja på. Kvällen gick, vi fick först att första siffran var 4, sedan att andra siffran också var 4. Eftersom Hublots kanske mest ikoniska klocka Big Bang är 44.5mm så chansade jag på att koden var 4450, rätt var det, helt plötsligt en jävla massa kameror i ansiktet, grattishandslag och kramar och dylikt från Therese på ROB-1832 och jag fattade fan knappt vad som just hänt, det gör jag väl fortfarande inte.
Nåväl, jag vann klockjäveln, en klocka jag förmodligen aldrig hade köpt i den här storleken, men efter att nu ha haft den på armen i typ två timmar så känns den förbannat trevlig.

Tyvärr var jag "tvungen" att löpa iväg snabbt som ögat, jag hade halvt styrt en träff med en kvinna över internet som jag talat med en del, tyvärr hanns det inte med mer än att jag hann vinka av henne genom tågfönstret innan hon försvann norrut. Sob story etc, men sorry till @mw97 vikgul aleks Echo Delta jakob.dala och alla ni andra sköningar som var kvar, kanskse ett dumt val såhär efteråt att sticka, men vafan, man kan inte vara på topp jämt.

Hur som helst ska det utbringas ett stort tack och en skål till ROB-1832 samt Hublot som ordnade en fantastisk kväll, enormt generöst med gratis drinkar hela kvällen, samt denna utlottning. Världsklass rakt igenom.
Sjukt kul att äntligen få möta upp legenden Spencer66 - han var precis som jag förväntat mig. Kul att återse Porsan Denke masterkiller Wollen och övriga, det är alltid lika angenämt. Massor av sköna grabbar jag växlade några ord med på slutet, kommer tyvärr inte ihåg/hörde inte vilka ni var mitt i allt kaos och hög musik, men jag hoppas att vi kan ses snart igen.


Nåväl, en sunkig jävla mobilbild kan ni få så länge, imorgon ska jag försöka hinna iväg till Rob Engström för att fixa cert och box.


image.jpg


Än en gång, stort tack, det här är så jävla sjukt.
 
Topp