• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar att köpa DD

Peppo

Omega
President är så läckert. Det gör ju nästan hela klockan tycker jag. Tillsammans med Royal Oak-länken är det nog den coolaste länken som finns.
Och så en räfflad ring till det. Då kan det inte bli fel. :)
 

marlun

Rolex
Tror du kommer bli glatt överraskad. Som jag nämnde innan; storleken och proportionerna är grymma. Som dag och natt mot gamla DD2..
DD40 är definitivt bättre än DD2 på alla sätt och vis, men jämför man DD40 med DD36 så är 36:an betydligt snyggare och mer proportionelig. Sedan att den är just 36mm kan ju diskuteras om det är optimalt eller ej. DD40 kanske sitter bättre på mångas handleder, men den är fortfarande i min mening långt ifrån lika schysst som 36:an
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
DD är en modell som får mig att somna. Otroligt fin på andra men för egen del säger jag bara snark. Nu är goda råd dyra då jag inte vet vad jag ska hitta på härnäst. Minns att jag blev otroligt impad av en annan medlems DD med samma tavla fast i gulguld. För mig är det den i rosé som hägrar och närmare bestäm denna.


daydate36-rg-fb-pres-choco-dr-dial.jpg


Vad tycker ni andra? Tror nog denna är något man får gifta sig med då den är lite annorlunda och svårsåld så det måste bli rätt.

Slät ring eller räfflad? President eller oyster? Fyll gärna på med era åsikter.

Tack på förhand!
Har kikat mycket på roseDD på senaste. Har också nappat på det. Och har också precis som du fått känslan av att det är någon man kanske får behålla länge pga svårsålt. Men det överlever man nog.

President vinner över oyster. Tycker inte oyster gör sig så bra i polerat ädelmetall. Dock passar oyster bättre med slät ring. Och jag gillar fan slätringen på rose... där är mitt dilemma.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
DD40 är definitivt bättre än DD2 på alla sätt och vis, men jämför man DD40 med DD36 så är 36:an betydligt snyggare och mer proportionelig. Sedan att den är just 36mm kan ju diskuteras om det är optimalt eller ej. DD40 kanske sitter bättre på mångas handleder, men den är fortfarande i min mening långt ifrån lika schysst som 36:an

Håller med @marlun
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
DD40 är definitivt bättre än DD2 på alla sätt och vis, men jämför man DD40 med DD36 så är 36:an betydligt snyggare och mer proportionelig. Sedan att den är just 36mm kan ju diskuteras om det är optimalt eller ej. DD40 kanske sitter bättre på mångas handleder, men den är fortfarande i min mening långt ifrån lika schysst som 36:an
Nya Dd40 är dock jävligt vass. Jag hade gärna ägt en trots mina nätta armar. Ny Rose med gröna tavlan är fan bland det bästa som lämnat rolexfabriken på ett tag. Tycker proportionerna är bra. 36 är ju dock klassiskt som det ska vara. Så jag hade nog stannat där trots allt.
 

marlun

Rolex
Nya Dd40 är dock jävligt vass. Jag hade gärna ägt en trots mina nätta armar. Ny Rose med gröna tavlan är fan bland det bästa som lämnat rolexfabriken på ett tag. Tycker proportionerna är bra. 36 är ju dock klassiskt som det ska vara. Så jag hade nog stannat där trots allt.
Den med träskgröna tavlan?? :D
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
DD40 är definitivt bättre än DD2 på alla sätt och vis, men jämför man DD40 med DD36 så är 36:an betydligt snyggare och mer proportionelig. Sedan att den är just 36mm kan ju diskuteras om det är optimalt eller ej. DD40 kanske sitter bättre på mångas handleder, men den är fortfarande i min mening långt ifrån lika schysst som 36:an
Ojoj, det var mig ett ivrigt försvarande av 36..
Marlun min unge vän, allt är relativt. På dina synnerligen smala handleder är det klart att 40 känns fel. På mina känns det klockrent.
Att 36 skulle vara snyggare är fullständigt subjektivt, likaså att den skulle vara mer proportionerlig (vad är det som är mer proportionerligt med den egentligen?).
36mm är självklart den klassiska storleken, men är den snyggare?
TS får helt enkelt prova bägge och välja utifrån sin handled och sina preferenser..
 

marlun

Rolex
Ojoj, det var mig ett ivrigt försvarande av 36..
Marlun min unge vän, allt är relativt. På dina synnerligen smala handleder är det klart att 40 känns fel. På mina känns det klockrent.
Att 36 skulle vara snyggare är fullständigt subjektivt, likaså att den skulle vara mer proportionerlig (vad är det som är mer proportionerligt med den egentligen?).
36mm är självklart den klassiska storleken, men är den snyggare?
TS får helt enkelt prova bägge och välja utifrån sin handled och sina preferenser..
TS får köpa vilken klocka han vill, men köper han DD40 så gör han fel. Att 36:an är bättre är inte subjektivt, det är ett faktum ;)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
TS får köpa vilken klocka han vill, men köper han DD40 så gör han fel. Att 36:an är bättre är inte subjektivt, det är ett faktum ;)
Det var min inställning, fram tills jag la dd40 på armen. Ligger som en smäck till&med på mina tunna armar. Men hade personligen ändå kört 36mm då jag är van vid det och gillar det.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Day-Date 40 är ju grym! Hur nöjd som helst med min och vill man inte ha ett nytt lite roligare urverk än det som sitter i 36an och har suttit i den i över 20år? o_O
 
  • Like
Reactions: Oew

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Åk iväg och prova 40 och 36, YG och Rosé, is och utan is så kommer du nog att ha bättre hum om vad som är rätt för dig. Man kan diskutera det ena och andra i evigheter samt kolla på bilder men det är sällan allt faller på plats innan man provar fysiskt. :)
 

Apansson

Torpare
36mm är det enda rätta. Lyssna inte på alla hädare.
Räfflad ring i rose/gult. Alltid president.
Tavlan är grym irl, dock kan den bruna försvinna lite mot rosen likt en champagne försvinner på gult.
Tycker också som tidigare talare att gulguld är snyggare. Rolex rose är lite för kopparfärgat - jag tror man tröttnar!
Den svarta tavlan som @Porsan har är dessutom snyggare än den bruna!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ajdå, missade att han vill ha rose. Men när gulguld börjar oxidera så ser den lite rödare ut :)
Haha! Då får han ligga i och leva länge om den ska oxideras så pass mycket. Bra tips dock om man vill ha båda men bara pallar köpa en. Ha den länge nog och aldrig polera den tills den blir nästan rose. Min 19018 börjar oxidera smått på sina ställen, riktigt mumsigt.
 
Topp