• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar att köpa DD

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nu är jag ännu mer förvirrad än innan jag startade tråden. Känns som att jag ska hålla mig till något enkelt som att förstå AP:s referenser. :)
För att ge dig lite perspektiv gentemot 36mm-ivrarna; här en lånad bild jag postade i Paneraitråden och som illustrerar ungefär hur det ser ut när synnerligen spädarmade @marlun och @Apansson bär 40mm..
;)

image.jpeg


Skämt åsido; in med dig till närmsta AD imorrn och kläm och känn på bägge! Tristare uppgift kan man ha :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
För att ge dig lite perspektiv gentemot 36mm-ivrarna; här en lånad bild jag postade i Paneraitråden och som illustrerar ungefär hur det ser ut när synnerligen spädarmade @marlun och @Apansson bär 40mm..
;)

image.jpeg


Skämt åsido; in med dig till närmsta AD imorrn och kläm och känn på bägge! Tristare uppgift kan man ha :D

Får ta en tripp till Malaysia. Meckat vad det gäller skräp. Oj, jag menar DD. ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Var också sugen på en 40mm rose DD ett tag. En fantastisk klocka!
Men som många skriver så när jag provade den på så upplevde jag den som lite för stor för att fungera.
Blir lite för mycket guld för min smak.
Provade även 36mm på croc och den kändes för liten. Inte pga. av storleken, den var perfekt, utan för att lädret gjorde att den såg mindre ut än på länk.
Min slutsats är att en 40mm DD på croc läder hade varit optimalt. Kom igen Rolex på Basel 2017! ;)

Även mitt råd är att gå och prova :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Personligen...skulle jag aldrig köpa, eller bära en klocka med diamanter på tavlan. Passar bäst på partnern (men hon gillar det inte heller, så det blir ett nej från mig).
 

E.Z.

Panerai
Blir rätt tacky med stenar på urtavlan och kommer se krystat ut om man är ute med barnvagnen i sneakers och träningskläder. Tror du är inne på rätt spår att det är en klocka att köpa om man är förälskad i den, annars nog bäst att undvika för att inte bli sittande med något man inte gillar. My two cents.

Om jag skulle köpa en DD skulle det bli med grön urtavla på grönt band. Just för att grönt är snyggt.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
image.png


Enligt min mening kan en DD inte bli snyggare än denna. Tyvärr vill man ju ha den på länk och då gärna president (synnerligt löjligt namn). På länk blir klockan aningen för mycket med allt guld som bara lyser. Tror helt enkelt inte att DD är en klocka för mig.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Har vi ett typiskt "Explorer-syndrom" här? 36mm perfekt rent estetiskt och 40mm bekvämare men mer oproportionerlig?

Jag röstar hursomhelst på 36mm. Kan Tony Soprano kan alla andra :)
image.jpeg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Roséguld är blogg-guld, riktigt fjantigt. Gult ska det vara annars kan det kvitta (imho).

Du har en poäng men jag personligen känner mig som en clown när jag bär gulguld. Min förlovningsring ligger som exempel i en byrålåda. Min 116718 fick mig att känna mig så pinsam så jag la den i skrivbordslådan.
 

Apansson

Torpare
Roséguld är blogg-guld, riktigt fjantigt. Gult ska det vara annars kan det kvitta (imho).
Beror på vems roséguld det är. Rolex tycker jag är fult. Patek, AP och VC är snyggt. Får inte bli för kopparfärgad ton på det, då ser det ut som Michael Kors.
Du har en poäng men jag personligen känner mig som en clown när jag bär gulguld. Min förlovningsring ligger som exempel i en byrålåda. Min 116718 fick mig att känna mig så pinsam så jag la den i skrivbordslådan.
Äh, varför egentligen? På något sätt är det ju det som gör gulguld ballt. Att man vågar bära det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har en poäng men jag personligen känner mig som en clown när jag bär gulguld. Min förlovningsring ligger som exempel i en byrålåda. Min 116718 fick mig att känna mig så pinsam så jag la den i skrivbordslådan.
Hehe, guld är verkligen inte min grej så jag förstår vad du menar. Jag hade inte fixat att bära en guldklocka (förutom vitguld) men ska det vara guld så ska det enligt mig inte vara rosé då det känns väldigt 2013 och väldigt Mikael Kors modeklockaktigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror på vems roséguld det är. Rolex tycker jag är fult. Patek, AP och VC är snyggt. Får inte bli för kopparfärgad ton på det, då ser det ut som Michael Kors.

Äh, varför egentligen? På något sätt är det ju det som gör gulguld ballt. Att man vågar bära det.
Komiskt att du skrev Minael Kors samtidigt som jag gjorde det. :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Beror på vems roséguld det är. Rolex tycker jag är fult. Patek, AP och VC är snyggt. Får inte bli för kopparfärgad ton på det, då ser det ut som Michael Kors.

Äh, varför egentligen? På något sätt är det ju det som gör gulguld ballt. Att man vågar bära det.

1. Pateks roséguld är verkligen inte snyggt IRL. Däremot på bild.

2. Handlar inte om att våga utan att man ska trivas med det. För min del hade det fungerat endast om jag var 50 år, tjock och bodde i Miami.
 
Topp