• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar att köpa DD

Apansson

Torpare
1. Pateks roséguld är verkligen inte snyggt IRL. Däremot på bild.

2. Handlar inte om att våga utan att man ska trivas med det. För min del hade det fungerat endast om jag var 50 år, tjock och bodde i Miami.
Jag tycker Pateks roseguld är snyggt irl också. Men smaken är ju som baken.
Du har inte funderat på vitguld eller platina på DD då?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hehe, guld är verkligen inte min grej så jag förstår vad du menar. Jag hade inte fixat att bära en guldklocka (förutom vitguld) men ska det vara guld så ska det enligt mig inte vara rosé då det känns väldigt 2013 och väldigt Mikael Kors modeklockaktigt.

Kan hålla med i det du säger och det är nog därför jag är så sjukt svag för 116515. Den består ju av väldigt mycket svart samt choklad vilket skapar fina kontraster. 116505 däremot är ett praktexempel på det du nämner.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En DD är 36mm och i gult guld.
image.jpeg
 

strider

Panerai
det är mycket snyggare om man väljer en tavla som ''bryter'' lite, Kör på : svart/vit eller varför inte grön.
ang länken är båda lika fina dock är oystern lite sportigare.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag tycker Pateks roseguld är snyggt irl också. Men smaken är ju som baken.
Du har inte funderat på vitguld eller platina på DD då?

Har kastat ett koöga på DD i platina men vetetusan. Inte något fel på den men det ska rycka till i brallan. Kanske måste klämma på den IRL igen för en andra utvärdering. Spontant föredrar jag nog en i rosé på läder före platina då den är galet fin till kostym.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Den är otroligt snygg men samtidigt lite för myclet enligt min mening. Jag kände inte så för ett tag sedan men efter 5711 så har jag omvärderat en aning. Klart att jag då och då blir sugen på att köpa en 116515 igen men då tar jag bara på mig min 15202 för lite sinnesro. :)
Var inte din 15202 till salu? ;)
 

davvaer

Omega
Jag har precis som dig inte tyckt DD varit en klocka för mig, men på senare tid har suget blivit riktigt stort.
Då för 36mm gulguld med svart baguette tavla med 2 rubiner, den som du postade bild på på första sidan.

40mm DD tycker jag hade varit optimalt, men tyvärr har dom så extremt tråkigt urval av tavlor så den går bort för mig.
samma med DD2 då jag inte gillar utseendet på den.

Gillar verkligen Rolexs gul guld men inte rose. Enda rose jag tycker ser bra ut är AP samt hublots.
President och räfflad ring är självklart.

Dock har jag en 116618 på ingående så lite tråkigt att ha 2 gulgulds rollar.

Därför har jag nu fått upp ögenen för denna istället och suget är ännu större än den jag först blev kär i.


rolex-118239-10_med-jpg.373032


Vitguld med liknande tavla!
Oerhört cool och ovanlig tycker jag
Det enda som egentligen hindrar mig är dåligt urval av beg. samt risken att man blir sittande med denna för alltid eller får ge bort den för kaffepengar om man skulle tröttna...

Tycker egentligen 36mm är för lite till min 17,5 handled men med den nya 6siffer ref. upplevs den större och funkar tycker jag.
Är dessutom allergisk mot gamla rassellänkar.


Det är iaf. mina tankar om DD :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har precis som dig inte tyckt DD varit en klocka för mig, men på senare tid har suget blivit riktigt stort.
Då för 36mm gulguld med svart baguette tavla med 2 rubiner, den som du postade bild på på första sidan.

40mm DD tycker jag hade varit optimalt, men tyvärr har dom så extremt tråkigt urval av tavlor så den går bort för mig.
samma med DD2 då jag inte gillar utseendet på den.

Gillar verkligen Rolexs gul guld men inte rose. Enda rose jag tycker ser bra ut är AP samt hublots.
President och räfflad ring är självklart.

Dock har jag en 116618 på ingående så lite tråkigt att ha 2 gulgulds rollar.

Därför har jag nu fått upp ögenen för denna istället och suget är ännu större än den jag först blev kär i.


rolex-118239-10_med-jpg.373032


Vitguld med liknande tavla!
Oerhört cool och ovanlig tycker jag
Det enda som egentligen hindrar mig är dåligt urval av beg. samt risken att man blir sittande med denna för alltid eller får ge bort den för kaffepengar om man skulle tröttna...

Tycker egentligen 36mm är för lite till min 17,5 handled men med den nya 6siffer ref. upplevs den större och funkar tycker jag.
Är dessutom allergisk mot gamla rassellänkar.


Det är iaf. mina tankar om DD :)

Bilden fungerar inte.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tackar för alla tips och råd. För min del så väntar jag nog 10-20 år (om ens någon gång) innan jag skaffat DD. Otroligt fin klocka dock.
 
Topp