Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tankar kring Datejust 1601.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mrsheepshooter, 29 januari 2015.

1. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Nu har jag bestämt mig, den blir en Rolex 1601.

Jag har till mesta del letat runt på k&s och på Chrono24. Jag har hittat tre stycken som jag verkar intressanta, men jag är kluven... Eftersom jag inte är någon expert på klockor och vill inte köpa någon skit/bli scammad, så vänder jag mig nu till er. :)

Jag har kollat in dessa två, samt mejlat säljarna.
    http://www.chrono24.com/en/rolex/datejust-1601-stainless-steel-original-milk-white-dial--id2580477.htm?dosearch=true&maxAgeInDays=0&picnum=1&priceTo=2300&query=Rolex Datejust 1601&resultview=list&searchexplain=true&showpage=2&sortorder=0&tab=pics&urlSubpath=/search/index.htm&watchTypes=U

http://www.chrono24.com/en/rolex/datejust-vintage-1601-anno-1973-336xxxx--id3079850.htm?dosearch=true&query=rolex datejust 1601&searchexplain=1&sortorder=1&urlSubpath=/search/index.htm

http://www.chrono24.com/en/rolex/datejust-1601-ss-original-silver-dial-w-jubilee-band--id2572430.htm?dosearch=true&picnum=2&query=Rolex Datejust 1601&searchexplain=1&sortorder=1&tab=pics&urlSubpath=/search/index.htm

Jag har bara fått svar av säljaren för den den första och sista, han heter Alex Pig och verkar mycket trevlig. Men det jag oroar mig över med honom är att klockan inte kommer med papper eller box. Det sista jag vill göra är att få hem något ihopplock... Han säger dock att alla delar är från Rolex, men han har inte svarat på ifall det är originaldelarna för just den klockan.

Finns det någon som har handlat från Alex Pig? Vilken av dessa tre tycker ni verkar vara i bäst skick? Känner ni till något annat ställe där jag borde leta på?

Mvh, Sheep.

2. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Om man inte själv är första köpare kan man aldrig veta ifall klockan har de delar som levererades med klockan från fabriken. Jag själv bryr mig mindre om insidan (för det skulle också betyda att du söker efter en 30-40 gammal oservad klocka) och mer om det yttre och visuella.

Sedan har jag själv aldrig handlar från Alex Pig men hört en del dåligt om honom. Googla.

Mrsheepshooter gillar detta.
  3. Lowe92

Lowe92 Bonde

Har inte handlat från någon av dem men läst på forumet och just namnet Alex Pig klingar bekant som att franken-klockor inte är helt ovanligt. Ska dock inte säga för mycket men om jag minns rätt var detta fallet.
    Annars tycker jag att 1 eller 2 ser snyggast ut om man kollar på bilderna lite snabbt (kan bero på att det verkar vara sämre ljus vid bildtagningen på sista klockan).

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Köp inte av Pig! Han säljer hopkok som aldrig funnits.

Aquaracer2, jabla, krämbulle och 4 andra gillar detta.
  5. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Jaha, fan vad tråkigt... Det såg ju bra ut på Chrono :(

6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har inte kollat in annonserna men försök att hålla dig inom EU så riskerar du inte att åka på moms på 25 % samt tull.

7. Mrsheepshooter
    Trådstartare

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Hade ingen koll på det, tack så mycket!

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Älskar min 1603 som dessutom var min första Rolex så du gör ett bra val, lycka till i letandet.

Mrsheepshooter och Stomatologen gillar detta.
  9. Sundström

Sundström Friends of KS

Lägg ut en köpesannons här. Det borde finnas ett gäng sköna DJs i omlopp! Supertrevlig modell och extra mysigt med plexi! Lycka till i sökandet!

(inte till salu, bara inspiration ;) ) image.jpg

px200, adress, jabla och 3 andra gillar detta.
  10. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den italienska verkar helt ok. Normalt slitage och schysst tavla med intakta lumepluppar.

Mrsheepshooter och theargonaut gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield