• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar kring Paris...

Ricrob

Patek
Jag och min fru åker till Paris på onsdag, ska bli galet najs! Det är faktiskt mitt första besök i den stan och frågan är om ni har några tips på "måste se" ställen/butiker? De självklara grejerna behöver ni inte nämna och mon fru har bott där ett par år, så områden, kvarter och dyligt har hon koll på, däremot finns det ju alltid smultronställen och framför allt, KLOCKSTÄLLEN! :D

Nästa fråga är om det anses safe att turista runt i Paris med kortärmat och 16613?
 

David

Bödeln
Jag har alltid misslyckats med mina besök i Frankrike på grund av mina bristande språkkunskaper, så jag har tyvärr inga tips, men hoppas ni får det riktigt fint!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har bara varit där i turistsyfte inte klocksyfte men kan säga att du är rätt safe med din dinka på armen, du kommer se betydligt grymmare grejer!
 

Josef B

Bestraffaren
Underbar stad! Jag hittade lite smått och gott när jag var där för några år sedan, men de små butiker man hittade låg lite avsides från de stora gatorna, men på grund av att jag och flickvän gick vilse med flit så memorerade jag inte vad butikerna och gatorna hette, men det var området innan Place de la Concorde mot Champs-Elysees. Inte mycket info där :)
Som sagt, underbar stad! Men se till att nollställ huvet när det gäller bemötande, det finns en hel del drygskap där ;) :D
 

_jonte

Patek
Montmartre tycker jag är trevligaste området. Södra delen av centrum (vad den nu heter) trevligast framåt kvällen. Hela stan rätt skoj överlag :D
Maten/restaurangerna sjuuuukt överskattade. Dyrt och generellt låg kvalle jämfört med Sverige. Finns såklart undantag/guldkorn, men men...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har du inte sett Taken, undvik att åka dit är mitt råd !
;)

Nejdå men jag har bara vart där en gång, kände mig inte otrygg men då var jag bara inne i stan och inte i utkanterna som nog inte är lika mysiga med brinnande bilar mm.
 

Ricrob

Patek
Har du inte sett Taken, undvik att åka dit är mitt råd !
;)

Nejdå men jag har bara vart där en gång, kände mig inte otrygg men då var jag bara inne i stan och inte i utkanterna som nog inte är lika mysiga med brinnande bilar mm.
Du menar att jag kan bli tagen, bjuden på droger och erbjuden obegränsat med sex, whohooo!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag kan också rekommendera Seiko Centre och området runt omkring. Överlag en kul stad att knata runt i!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tycker du passar bra i basker
07FFB09F387DE3A3EBB3176EC55022E9-typisch-een-fransman.jpg
 

David

Bödeln
Maten/restaurangerna sjuuuukt överskattade. Dyrt och generellt låg kvalle jämfört med Sverige. Finns såklart undantag/guldkorn, men men...

Stort plus ett på det, det enda landet där jag konsekvent fått riktigt dålig mat som kan konkurrera med Frankrikes är Norge.

Det tog tre resor, men till slut förstod jag varför fransmännen jag jobbade med valde att äta på McDonalds.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag blev sjukt sugen på Paris jag med att jag bestämde mig för att äta lunch här :)

20130419_132655_zps5d3cfd8a.jpg


Petit France

Och som sagt maten är sjukt överskattad. Käkade på La Coupole på St Germain som är trestjärnigt. Höll dock samma kvalite i maten som Svalan. Servicen var outstanding då minst en kypare höll sig vid vårt bord.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag blev sjukt sugen på Paris jag med att jag bestämde mig för att äta lunch här :)

20130419_132655_zps5d3cfd8a.jpg


Petit France

Och som sagt maten är sjukt överskattad. Käkade på La Coupole på St Germain som är trestjärnigt. Höll dock samma kvalite i maten som Svalan. Servicen var outstanding då minst en kypare höll sig vid vårt bord.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej!
Kolla Place Vendôme där det bl a ligger en butik för IWC, Ullysses Nardin samt andra.

Trevlig Resa!

Mvh
Michael
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag käkade på någon rest i eifel tornet en bit upp när jag var där i jobb, någon form av avsmakningsmeny.
Trodde det skulle vara kasst men mot förmodan så var det faktiskt rätt gott.
 
Topp