Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tankar kring Paris...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ricrob, 19 april 2013.

1. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Jag och min fru åker till Paris på onsdag, ska bli galet najs! Det är faktiskt mitt första besök i den stan och frågan är om ni har några tips på "måste se" ställen/butiker? De självklara grejerna behöver ni inte nämna och mon fru har bott där ett par år, så områden, kvarter och dyligt har hon koll på, däremot finns det ju alltid smultronställen och framför allt, KLOCKSTÄLLEN! :D

Nästa fråga är om det anses safe att turista runt i Paris med kortärmat och 16613?

2. David

David Bödeln

Jag har alltid misslyckats med mina besök i Frankrike på grund av mina bristande språkkunskaper, så jag har tyvärr inga tips, men hoppas ni får det riktigt fint!

3. ZQT

ZQT The Banker

Har bara varit där i turistsyfte inte klocksyfte men kan säga att du är rätt safe med din dinka på armen, du kommer se betydligt grymmare grejer!

4. Underbar stad! Jag hittade lite smått och gott när jag var där för några år sedan, men de små butiker man hittade låg lite avsides från de stora gatorna, men på grund av att jag och flickvän gick vilse med flit så memorerade jag inte vad butikerna och gatorna hette, men det var området innan Place de la Concorde mot Champs-Elysees. Inte mycket info där :)
    Som sagt, underbar stad! Men se till att nollställ huvet när det gäller bemötande, det finns en hel del drygskap där ;) :D

5. Ta av den :stop:, rakade, stora kralliga och tatuererade dörrvakter är dom vanligaste offren där.... :banghead:

Aquaracer2, leben och ZQT gillar detta.
  6. _jonte

_jonte Friends of KS

Montmartre tycker jag är trevligaste området. Södra delen av centrum (vad den nu heter) trevligast framåt kvällen. Hela stan rätt skoj överlag :D
    Maten/restaurangerna sjuuuukt överskattade. Dyrt och generellt låg kvalle jämfört med Sverige. Finns såklart undantag/guldkorn, men men...

7. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Har du inte sett Taken, undvik att åka dit är mitt råd !
    ;)

Nejdå men jag har bara vart där en gång, kände mig inte otrygg men då var jag bara inne i stan och inte i utkanterna som nog inte är lika mysiga med brinnande bilar mm.

8. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Du menar att jag kan bli tagen, bjuden på droger och erbjuden obegränsat med sex, whohooo!

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag kan rekommendera Seiko-butiken. De har haft japanmodeller ganska länge och brukar ha en hel del roligt inne. De har även en sprängskissmodell av en spring drive som är cool. De säljer även Grand Seiko och Credor.

http://www.seikocenter.fr/#optionalCustomIdentifier

Jokkmokkswe gillar detta.
  10. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Intressant! Kollade lite på länken och shit vilka flummiga modeller de har!

11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag hade garanterat tagit en titt på Seiko Center som bl.a. finns i Paris, ska vara ett sjukt bra utbud där.

Jokkmokkswe gillar detta.
  12. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

+1 på den! Tror du får vara ifred..:)

13. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

14. ZQT

ZQT The Banker

:hilarious:

15. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Det första du gör är att köpa en Patek och sedan åker du till Versailles och agerar kung!

16. Tuff

Tuff Stadsbo

Jag kan också rekommendera Seiko Centre och området runt omkring. Överlag en kul stad att knata runt i!

17. leben

leben El Patrón

Tycker du passar bra i basker

Aquaracer2 och ZQT gillar detta.
  18. David

David Bödeln

Stort plus ett på det, det enda landet där jag konsekvent fått riktigt dålig mat som kan konkurrera med Frankrikes är Norge.

Det tog tre resor, men till slut förstod jag varför fransmännen jag jobbade med valde att äta på McDonalds.

19. Jag blev sjukt sugen på Paris jag med att jag bestämde mig för att äta lunch här :)

Petit France

Och som sagt maten är sjukt överskattad. Käkade på La Coupole på St Germain som är trestjärnigt. Höll dock samma kvalite i maten som Svalan. Servicen var outstanding då minst en kypare höll sig vid vårt bord.

20. Jag blev sjukt sugen på Paris jag med att jag bestämde mig för att äta lunch här :)

Petit France

Och som sagt maten är sjukt överskattad. Käkade på La Coupole på St Germain som är trestjärnigt. Höll dock samma kvalite i maten som Svalan. Servicen var outstanding då minst en kypare höll sig vid vårt bord.

21. Löksoppan är ju helt underbar!

22. MJ24

MJ24 Friends of KS

Hej!
    Kolla Place Vendôme där det bl a ligger en butik för IWC, Ullysses Nardin samt andra.

Trevlig Resa!

Mvh
    Michael

23. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag käkade på någon rest i eifel tornet en bit upp när jag var där i jobb, någon form av avsmakningsmeny.
    Trodde det skulle vara kasst men mot förmodan så var det faktiskt rätt gott.

24. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Vafaen, tror du att jag är Sean Connery!?

25. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Tack för alla tips so far!

Mårtenssons ur Brookfield