Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tankar om Bremont...?

Diskussion i 'Diskussion' startad av berg35, 5 oktober 2012.

1. berg35
    Trådstartare

berg35 Bonde

Orange Monster köpt och på väg in......Longines Legend Diver på gång som passaroundklocka.... ändå kan man inte låta bli att kolla på annat....

Har en längre tid varit intresserad av Bremont och med jämna mellanrum kollat in deras utbud. Såg nu i vecka några recensioner på youtube och blev riktigt imponerad..... Särskilt imponerad blev jag av ALT1-WT World Timer. Utan att veta så känns det som om det ligger riktigt mycket arbete bakom dessa klockor.
    - Bra storlek på 43mm
    - Egen design som jag gillar, luggarna är riktigt snygga
    - Sjukt snyggt verk, IMHO

Finns det någon på forumet som har några erfarenheter angående Bremont? Detta märke diskuteras i stort sett aldrig på svenska klockforum.....finns det någon speciell anledning till det?

Sedan är ju ALT1-C med Cream Dial en riktig läckerhet den också...

ALT1-WT World Timer: http://www.bremont.com/chronometers/range/alt1-wt
    [​IMG][​IMG]

ALT1-c: http://www.bremont.com/chronometers/range/alt1-c

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Tankar om Bremont...?

De är helt klart läckra, men jag känner ingen som ägt någon och har heller inte klämt på nån själv.

Kan det vara så att Bremont lider av att nystartade märken har svårare att slå sig in på (den breda) marknaden än de som bär namn med anor från före WW1? Ingen aning om hur stora de är dock, kanske bara är jag som inte känner till dem?

Företaget har en helt klart fascinerande historia iaf:
    http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter ... 375182.ece

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    För ett par år sedan diskuterades det flitigt om Bremont på bla tz-uk. Varenda tråd slutade i strorbråk kring om det var bra eller anus...mycket tjafs om priser hit och dit, att de var för dyra, att någon AD reade ut dem, om de var värda de höga andrahandspriserna, det vanliga jiddret...

Som jag förstått det så är väl urverken bra men inte riktigt så fancy pancy man vill låta påskina (här kan säkert någon med bättre verkskoll pitcha in med nån klok kommentar.)

Jag tycker att flera av deras modeller verkar riktigt coola, men det känns som att de ligger lite högt i pris (har inget bra argument varför, just a feeling...). Men dyker de ner i lite lägre prisspann som begagnade testar jag gärna en vid tillfälle.

:cool:

4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

det är väl mer eller mindre en vanlig "Etablisseur" som plockar ihop rättframma dinkor med ETA-bas, GMT-chronon på bilden sportar väl ett 7754 vad jag kan se? snygg rotor dock!

skillnaden mot de riktigt stora tillverkarna är väl bara att man inte har en tvåhundraårig historia och "topp" med "in-house"-verk, tourbilljoner o annat junk.

Om du gillar designen o priset är bra - köp en.

5. klassekock

klassekock Torpare

Om du känner dig sugen så köp, mkt fina klockor. Har sj en Supermarine 500 BK haft den varje dag sen ja köpte den för två år sen. Enormt underbar att ha på sig sitter som ett smäck, Jävligt rejäl men samtidigt stilig. Enda nackdelen om man nu tycker de är en nackdel är att sekundvisaren har inget lume.

6. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
  7. berg35
    Trådstartare

berg35 Bonde

Var vänlig utveckla.

Mårtenssons ur Brookfield