• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tankar om Longines Conquest?

Kniven

Cartier
Jag har en. Används väldigt sällan. Brukar köra med ett kalvband från Hirsch. Med länk blir den lite väl stor och tung för att vara så enkel som den trots allt är. Bra beater och fungerar utmärkt på badsemestern när man vill lämna ögonstenarna i bankfacket...
image.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag kör med dykarn 42mm. Har inte riktigt "gift" mig med den dock, riktigt snygg men jag vill hellre ha nya blå tavlan än den svarta gamla jag har nu.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag har en. Används väldigt sällan. Brukar köra med ett kalvband från Hirsch. Med länk blir den lite väl stor och tung för att vara så enkel som den trots allt är. Bra beater och fungerar utmärkt på badsemestern när man vill lämna ögonstenarna i bankfacket...
Kör du på 39 eller 41mm då?
 

Henrik A

Omega
Har haft. Mycket hög kvalitetskänsla, i synnerhet länken (inte en antydan till rassel) och hela klockan känns betydligt dyrare än den är. Men den polerade ringen är väldigt repkänslig. Tyckte 41 mm var aningens för stort och jag hade nog trivts bättre med 39mm-varianten.
 
Jag provade 39 mm med silvertavla och jag tyckte den kändes väldigt trevlig och lite mer "dressig" än min Certina diver. Jag är lite kluven hur jag ska göra. "Drömklockan" är en Rolex datejust med slät ring och blå urtavla, men den kommer jag nog inte köpa på ett antal år eftersom frugan har väldigt svårt att förstå varför man ska ha en klocka för 45 kkr :(
 

Jens

Greedo
Jag tröttnade på den första gången som jag såg den på bild. Det är säkert en prisvärd och välbyggd klocka, men jag tycker att den är för jävla själlös och trist.



J
 

TFK

Omega
Priset är väl inte allt för blodigt och designen ok, men det är en klocka som inte sticker ut på något sätt överhuvudtaget. Den känns lite som en Skoda, bra teknik under huven och prisvärd, men ingen kommer att märka att du köpt ny bil.. Eftersom den inte väcker så mycket känslor skrivs det inte heller så mycket om den.

Jag kan dock bara hålla med om andra skribenter att den gör sig betydligt bättre i verkligheten än på bild.
 
Kul att det blev lite diskussion i tråden :) Min sammanfattning så här långt:

- alldaglig/tråkig, sticker inte ut
- prisvärd
- välbyggd
- ringen känslig för repor
- Kör på 39 mm varianten
- snyggare i verkligheten än på bild :)
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
helt klart en okej klocka!


dock anser jag att hydro-conquesten är snyggare.

men skulle inte tacka nej till conquesten.
 

bartoldous

Cartier
Tycker att det är ett fint ur välvärd sitt pris,mycket allround och passar till det mesta.Ett bra köp.
 
Senast ändrad:

JayJay

Rolex
Säkert en prisvärd klocka. Dock är krona och kronskydden smärre designmässiga katastrofer. Det måste det ju vara fler än jag som ser?
 

Simola

Omega
har provat en flera gånger, schysst länk. känns välbyggd och överlag ganska trevlig.
Tycker dock att de utstansade visarna inte är super...
 
Topp