• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tankar om Longines Conquest?

Gurkan

Cartier
Hej klockvänner. Jag slog till på en 39 mm med silverfärgad urtavla. Jag är sjukt nöjd och det är ett perfekt komplement till min Certina diver. Kan inte nog understryka hur mycket snyggare denna klocka är på handleden än i skyltfönstret...

longines.jpg

Ja, skicka gärna upp några fler bilder
 

Silver

Breitling
Även jag har en conquest som jag är nöjd med, men man får nog anse att Longines misslyckats kapitalt med "marknadsföringen" på den här klockan. Deras egna bilder på den säger absolut ingenting, man måste se den i verkligheten eller på privat tagna bilder för att uppskatta den.
Jämför den här bilden med dom ovan t.exlongines-L3.659.4.76.6_LRG.jpg det ser ju ut som en annan klocka.
Conquesten älskar dessutom nato. Alla färger passar
 

Gurkan

Cartier
Även jag har en conquest som jag är nöjd med, men man får nog anse att Longines misslyckats kapitalt med "marknadsföringen" på den här klockan. Deras egna bilder på den säger absolut ingenting, man måste se den i verkligheten eller på privat tagna bilder för att uppskatta den.
Jämför den här bilden med dom ovan t.exlongines-L3.659.4.76.6_LRG.jpg det ser ju ut som en annan klocka.
Conquesten älskar dessutom nato. Alla färger passar


Har tänkt detsamma. Kikade på en som hastigast men hann aldrig prova, och deras egna bild blir man ju inte direkt klokare av. Efter lite wristshotsökningar har jag nu en på ingång iaf:)
 

Gurkan

Cartier
Även jag har en conquest som jag är nöjd med, men man får nog anse att Longines misslyckats kapitalt med "marknadsföringen" på den här klockan. Deras egna bilder på den säger absolut ingenting, man måste se den i verkligheten eller på privat tagna bilder för att uppskatta den.
Jämför den här bilden med dom ovan t.exlongines-L3.659.4.76.6_LRG.jpg det ser ju ut som en annan klocka.
Conquesten älskar dessutom nato. Alla färger passar


Har du några bilder med den på nato förresten? Hade tänkt skaffa läder för ombyte, men nato är ju alltid kul:)
 

Silver

Breitling
Här är på dom nato jag har hemma nu. Det är 22mm allihop. Bortse från mina spaghettiarmar
 

Bilagor

  • IMG_0499.jpg
    IMG_0499.jpg
    114.3 KB · Visningar: 483
  • IMG_0500.jpg
    IMG_0500.jpg
    207.2 KB · Visningar: 491
  • IMG_0501.jpg
    IMG_0501.jpg
    114.1 KB · Visningar: 479

Silver

Breitling
Såhär års gör den sig bäst i ljusa färger. Jag har även ett original läderband med viklås till som är väldigt snyggt, men det sitter lite sådär på mig pga av nämnda pastaarmar
 

M021

Rolex
2-Faktor
Körde en Conquest Chrono quartz som insteg mellan Certinan och första bratten. Nöjd med allt utom viklås på länken, riktigt dålig konstruktion som visst sig behöva repareras med nya fjädrar med jämna mellanrum.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Stål


nato
Tycker dock tyvärr att den inte funkar så värst bra på nato.

Kör den oftast med stållänken ellerpå hirsch brunt läder
 
Fega, traditionella klockor bör vara svindyra. Annars blir de totalt meningslösa. Konservativ design är för att bevara och säkerställa stabilitet och värde. Så spara pengarna och köp en äkta fegisklocka istället. IMHO!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gurkan

Cartier
Fega, traditionella klockor bör vara svindyra. Annars blir de totalt meningslösa. Konservativ design är för att bevara och säkerställa stabilitet och värde. Så spara pengarna och köp en äkta fegisklocka istället. IMHO!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Och vem är du då att kliva in och påpeka andras i ditt tycke felaktiga val av klocka. Seså gå och häng i nån annan tråd istället för att sunka ner här.

On Topic. Tycker inte det finns något fegt eller konservativt över denna klocka. Snarare clean och blingig.
 
Och vem är du då att kliva in och påpeka andras i ditt tycke felaktiga val av klocka. Seså gå och häng i nån annan tråd istället för att sunka ner här.

On Topic. Tycker inte det finns något fegt eller konservativt över denna klocka. Snarare clean och blingig.

Jag är Eric "Jajjamensan" P och jag löd uppmaningen i trådstarten. Men du tycker kanske att jag störde...
Tydligt nog?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp