• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tankar om Longines Conquest?

Gurkan

Cartier
Jag är Eric "Jajjamensan" P och jag löd uppmaningen i trådstarten. Men du tycker kanske att jag störde...
Tydligt nog?


Hej du Erik jajjamensan P. Du var tydlig. Så tydlig att jag förstod dig redan i första inlägget. Vad du tycker om klockan är helt ok. Till och med ok att du säger det, speciellt som det efterfrågas i trådstarten. Men när du tar dig friheten att påpeka att andra skulle göra fel i att köpa denna klocka tycker jag att du är jävligt onödig. Jag såg ingen "uppmaning" om att klanka ner på andras stil eller tycke. Och vad f-n menar du med "äkta fegisklocka" förresten. (OBS retorisk fråga - vill inte ha ett svar)

Så spar dina pengar och köp vad du vill, så gör jag och resten av alla andra här detsamma. Jag har precis köpt den. För att JAG gillar den. Behöver ingen här som ska tala om för mig att jag gjort ett felval, eller att den skulle vara "feg". Har du inget vettigare att komma med är det oftast bäst att vara tyst.

Nu har du sagt ditt och jag har sagt mitt. Nu är det nog. Jag kommer alltså inte att svara dig i en vidare diskussion här. Trevlig helg.
 

Silver

Breitling
Ännu en gång blir det tydligt hur snygg den här klocka är irl, du har lyckats få fram djupet på den väldigt fint. 39 eller 41mm?
 

Kniven

Cartier
Ännu en gång blir det tydligt hur snygg den här klocka är irl, du har lyckats få fram djupet på den väldigt fint. 39 eller 41mm?
Förstår inte riktigt om det var en av mina bilder du syfta på, men eftersom jag fick en notis om "citerat" så gissar jag på det. Hur som, min är 41mm.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Fega, traditionella klockor bör vara svindyra. Annars blir de totalt meningslösa. Konservativ design är för att bevara och säkerställa stabilitet och värde. Så spara pengarna och köp en äkta fegisklocka istället. IMHO!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Förresten du som verkar ha så otroligt mycket koll. Vad är då en värdig fegis klocka? ;):shifty:
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som testat att borsta armbandet? Det är det jag stör mig mest på med denna klocka.
 

Gurkan

Cartier
:D det här ju var konstigt:)

Jag ser min bild på klockan jag la upp. Men i mailet jag fick för att du citerat mig ser jag bild på motorn du nämner. Måste vara nåt fel i bildtjänsten jag använder, (forumbilder).

Ser du fortfarande motorn?
 
Okej, bjuder på ett wristshot till på min 39mm :) Gillar fortfarande klockan lika mycket som när jag köpte den. Känns helt rätt :)

longines.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Någon som testat att borsta armbandet?

Edit: Hade visst redan skrivit det.
 

Kniven

Cartier
Gick förbi Hours på Emporia igår där de hade den här versionen i en monter, såg riktigt bra ut.
Ser mycket mer elegant ut nu än tidigare chrono-modeller.
image.jpg

Bilden hämtad från nätet.
 

ANkk

Cartier
Övervägde conquest chrono men det blev en hydroconquest istället. Klockan är alldeles för blank som nöt nämnde.

Vilket som så är den fortfarande riktigt stilig, grattis !
 

mattturu

Omega
Grymt snygg! Har sålt min med silvertavla för länge sen, men haft ett öga för den blåa ett tag:)
Tack så mycket!:) jo, färgen känns riktigt fräsch, speciellt i solljuset;) tar nog ett tag innan jag tröttnar på den! Förövrigt gillar jag även de polerade mittlänkarna, klockan ger en skön blandning mellan dress, bling och aktivitet:D
 

Mackan

Omega
Den blåa är riktigt sexig! Var kanske lite lite tråkig när jag införskaffade min med silvertavla. Men den funkar verkligen till allt :) skön i ljuset också, skiftar mellan vit och silver beroende på vinkel! Är grymt nöjd med min också, här kommer en wristshot :p
20150707_172315.jpg
 

Gurkan

Cartier
Tack så mycket!:) jo, färgen känns riktigt fräsch, speciellt i solljuset;) tar nog ett tag innan jag tröttnar på den! Förövrigt gillar jag även de polerade mittlänkarna, klockan ger en skön blandning mellan dress, bling och aktivitet:D

Länken är underbar! Helt klart en av de bättre jag känt på. Mittlänkarna går riktigt bra ihop med glasringen:)
 
Topp