• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tankar om Longines Conquest?

mattturu

Omega
Den blåa är riktigt sexig! Var kanske lite lite tråkig när jag införskaffade min med silvertavla. Men den funkar verkligen till allt :) skön i ljuset också, skiftar mellan vit och silver beroende på vinkel! Är grymt nöjd med min också, här kommer en wristshot :p
20150707_172315.jpg
Yes stod mellan silver och blå för mig, som du säger den i silver passar till allt, inget dåligt val :) grymt snygg, ser man på din bild!
 
D

Deleted member 9585

Guest
Bumpar denna gamla tråd om jag får :), någon som har prövat sin med perlon band? Och vad är snyggast, svart eller silver tavla? Hittar nån enstaka med silver tavla på Chrono24 så det kommer antagligen bli en med svart.
 

Mackan

Omega
Silver är helt klart snyggast enligt mig, den svarta känns livlös på något sätt men kanske är jag som dras till det mer blingigare hållet bara har inte testat med perlon men länken är riktigt fin, lite polerat och bra tyngd i den!

Bumpar denna gamla tråd om jag får :), någon som har prövat sin med perlon band? Och vad är snyggast, svart eller silver tavla? Hittar nån enstaka med silver tavla på Chrono24 så det kommer antagligen bli en med svart.
 

mattturu

Omega
Bumpar denna gamla tråd om jag får :), någon som har prövat sin med perlon band? Och vad är snyggast, svart eller silver tavla? Hittar nån enstaka med silver tavla på Chrono24 så det kommer antagligen bli en med svart.
rätta mig gärna om jag har fel men har för mig att den svarta urtavlan är mer matt och inte har någon sunburst medans den silvriga och blåa har det. lumes har väl endast den svarta modellen vilket kan vara snyggt men jag hade kört på den silvriga:) tycker den svarta tavlan är lite livlös:(
 

Mackan

Omega
rätta mig gärna om jag har fel men har för mig att den svarta urtavlan är mer matt och inte har någon sunburst medans den silvriga och blåa har det. lumes har väl endast den svarta modellen vilket kan vara snyggt men jag hade kört på den silvriga:) tycker den svarta tavlan är lite livlös:(

Det stämmer, den svarta är matt! Klarar mig också utan lumes på denna klocka, blir bara lite dressigare utan
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Snygga klockor till bra pris. Har haft de flesta modellerna. Föredrar den med svart keramisk ring och stållänk. Fyndade en här på KS :)
 

Mackan

Omega
Snygga klockor till bra pris. Har haft de flesta modellerna. Föredrar den med svart keramisk ring och stållänk. Fyndade en här på KS :)

Ja tycker också att de håller hög klass i förhållande till priset. Trevligt! Har du någon bild att bjuda på? :p testat någon från master-serien? Är själv sugen på en! :D
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Jag passar på att bidra med mitt första inlägg här. Köpte denna för snart 6 år sen och använt i princip dagligen. Från början var det en kompromiss då jag ville ha den med svart tavla men den tog för lång tid för leverantör att få hem. Ju längre tid som går blir jag mer och mer övertygad om att kompromissen föll ut till det bättre. Älskar verkligen lystern i tavlan. Här på ett nyligen inhandlat läderband vilket jag gillar att varva med länken beroende på situation.
 

Bilagor

  • IMG_1026.JPG
    IMG_1026.JPG
    95.5 KB · Visningar: 210

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det är longines minst attraktiva kollektion. Den påminner för mycket om en väggklocka med den blanka bezeln och enkla urtavlan. Speciellt när man ser den rakt ovanifrån på bild..
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Tycker conquesten är riktigt kaxig. Särskilt i svart.
Man kan även välja den vita quartz varianten, i 25-års present på firman där jag jobbar, eller en klassisk guldklocka.
 

Kikaren

Breitling
Köpte precis en sådan. Svart tavla, 39mm, L619/888 kaliber.

Ganska bitig, trots sina 39mm. Befarade att den skulle vara för stor, men funkar ändå rätt bra på mina smala handleder.

Överlag riktigt nöjd! Urtavlan och typsnittet var det som lockade mest.
Länkarna var inte lika sköna som Seiko. Har temporärt satt ett gummi på den.
Såsmåningom siktar jag på ett Hirsch Performance, med viklås.
 
Topp