• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om nya Air-King!

Är ny ROLEX Air-King en flopp pga sin storlek på 40 mm?!

  • Svar JA! 36 mm hade varit bättre.

    Röster: 180 45.5%
  • HELL NO, 40 mm is da shit!

    Röster: 216 54.5%

  • Totala väljare
    396
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

galácticon

Patek
2-Faktor
Behold, the hockeypuck!

image.jpeg
Tack! Nu är jag inte lika förtjust längre...
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hade tyckt att den vore mycket coolare om dom haft 15,30,45 istället för 3,6,9. Blir lite som en barnsligare variant av Explorer. Samt för stor.
 

månljus

Panerai
Utan att ha sett den IRL så är jag tveksam till storleken. Är inte heller förtjust i att dom blandat siffrorna.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker urtavlan ser bedrövlig ut, och det beroende på alla siffror. Riktigt rörigt tyvärr.
 

MånsT

Rolex
Tycker den är gräslig. 40mm känns lite stort men även om det vore 36-38mm så är den fortfarande gräslig pga. den tavlan.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Gillar storleken och tavlans färger men det är för många siffror (räcker med 3, 6 & 9). Det brukar iofs ta ett tag innan man uppskattar en ny modell.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Finns mycket som jag gillar med den utseendemässigt. Den gröna sekundvisaren, den gröna loggan samt "flygarsekunderna".
Däremot är det helt ofattbart att förstå vad de tänkte när 3, 6 och 9 hamnade på tavlan. Så otroligt konstigt och fult och förstör hela klockan.
Att den är 40mm är väl inte så konstigt om det nu är tänkt att vara en instrumentklocka.

Rolex hade ju dessutom receptet på den perfekta Air-Kingen i sina egna arkiv och instrumentet till Bloodhound. Man kan bara hoppas att de läser på Klocksnack, sväljer stoltheten, och gör om och gör rätt till nästa år :) (Rolex...jag kräver inte mycket, räcker med ett ex av klockan som tack för tipset)

Snacka om en riktigt grym flygare, med gmt som subdial och slät glasring skulle de dessutom få en helt ny gmt-visning. Och så på med en borstad länk. I like it :)


ROLEX_BloodhoundSSC-07.jpg
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag tycker att den ser riktigt bra ut. Jag gillar att den är 40mm och tror att det funkar då det inte är en dressklocka. Med det sagt är jag ingen rolex fanboy och äger ingen heller, men jag har bestämt mig för att köpa en och har tittat ut explorer 1. Men nu när denna dök upp så är det inte helt omöjligt att det blir en air-king istället. Någon som vet vad den kommer att kosta?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag tycker att den ser riktigt bra ut. Jag gillar att den är 40mm och tror att det funkar då det inte är en dressklocka. Med det sagt är jag ingen rolex fanboy och äger ingen heller, men jag har bestämt mig för att köpa en och har tittat ut explorer 1. Men nu när denna dök upp så är det inte helt omöjligt att det blir en air-king istället. Någon som vet vad den kommer att kosta?

Jag tycker att den ser riktigt bra ut. Jag gillar att den är 40mm och tror att det funkar då det inte är en dressklocka. Med det sagt är jag ingen rolex fanboy och äger ingen heller, men jag har bestämt mig för att köpa en och har tittat ut explorer 1. Men nu när denna dök upp så är det inte helt omöjligt att det blir en air-king istället. Någon som vet vad den kommer att kosta?

Pratade precis med @Nymans Ur 1851 i sthlm, och enligt dom så skulle den ligga på ca 55k någon stans, den kommer att finnas i butik mellan juni-augusti, med mycket tur så kan den finnas i butik under juni...
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Har inte sett den irl, men tycker att den är riktigt snygg på bild. Lite vågad, men ändå konservativ. Ska bli riktigt spännande att få klämma på dem
 
Topp