• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om nya Air-King!

Är ny ROLEX Air-King en flopp pga sin storlek på 40 mm?!

  • Svar JA! 36 mm hade varit bättre.

    Röster: 180 45.5%
  • HELL NO, 40 mm is da shit!

    Röster: 216 54.5%

  • Totala väljare
    396
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ingen bra bild tyvärr..

image-4.jpg

Var någon stans har du provat den?! Har den ramlat in i svenska butiker än?!
 

eugen84

Breitling
Jag tycker den ser riktigt trevlig ut. Gillar kontrasterande färger i detaljerna precis som på Milgauss.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fan, den växer. Från att ha varit big no-no till att det har börjat klia i köptarmen. Känns som en klocka som ingen vanlig Svensson går in och klipper. Känns lite eget, det gillar jag. Sitter den dessutom som Milgauss så är det perfekt för den låg riktigt skönt på handleden... Får se om det blir köp.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan, den växer. Från att ha varit big no-no till att det har börjat klia i köptarmen. Känns som en klocka som ingen vanlig Svensson går in och klipper. Känns lite eget, det gillar jag. Sitter den dessutom som Milgauss så är det perfekt för den låg riktigt skönt på handleden... Får se om det blir köp.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ser trevlig ut lillebror ;)! Vart har du varit och provat den någon stans, är det på Nymans i V-ås?! Vi får gå förbi Nymans när jag kommer och hälsar på dig om en vecka ca, måste bara få klämma på denna...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ser trevlig ut lillebror ;)! Vart har du varit och provat den någon stans, är det på Nymans i V-ås?! Vi får gå förbi Nymans när jag kommer och hälsar på dig om en vecka ca, måste bara få klämma på denna...

Riktigt mysig! Det är ärligt stulna bilder från nätet :D

KRONS i Sthlm har den, Västerås hade den inte igår... Skulle ev få leverans av nya klockor om 1,5 vecka.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Förstår inte mixen av sekundindex och timindex på tavlan. Hade varit rimligt med sekundindex om det varit en chronostopper (heter det så? sekund kronograf) men nu tycker jag det mest blir en märklig kombination. Färgen på tavlan och Air-king typsnittet är väl bara en smaksak dock.
 

Knekten

Omega
2-Faktor
Diggade den inte riktigt först, men för varje bild jag ser så gillar jag den mer o_O
Tycker om den gröna loggan, känns nytt och fräscht.
 
Nja, jag gillar den gröna sekundvisaren men urtavlan är lite för plottrig. Om bara siffrorna 3, 6 och 9 varit på tavlan skulle jag digga den mer.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag provade den på krons samma dag som de fick in den. Hade stora förhoppningar baserat på bilderna men IRL upplevdes den lite plottrig. Fortfarande snygg dock. Upplever den dock inte som en hockeypuck utan den satt finfint.
Mitt betyg:
- på bild 9/10
- IRL 7/10

Med det sagt kanske jag kan tänka mig en ändå ...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Att den numer är 40 mm är positivt. Men urtavlan med de (på sitt sätt makabert logiskt) ditpluttade arabiska siffrorna.

.... nej nej nej och åter nej.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Att den numer är 40 mm är positivt. Men urtavlan med de (på sitt sätt makabert logiskt) ditpluttade arabiska siffrorna.

.... nej nej nej och åter nej.
Iom flygarstuket på klockan så är det väl logiskt med en massa arabiska siffror. Gillar den mer och mer men Rolextexten i grönt och olumade 3-6-9 gillas icke.
 

sjobbe

Cartier
Tycker det är en kul och udda fågel men det är något som inte är helt hundra... Kanske att antalet 5or på tavlan känns enormt stort :p
 
Topp