• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om nya Air-King!

Är ny ROLEX Air-King en flopp pga sin storlek på 40 mm?!

  • Svar JA! 36 mm hade varit bättre.

    Röster: 180 45.5%
  • HELL NO, 40 mm is da shit!

    Röster: 216 54.5%

  • Totala väljare
    396
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

willbur

Rolex
2-Faktor
@willbur ville se Kungen på nato...

image.jpeg
image.jpeg
Ser ju toppen ut! Är den tung?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har @Ernesto Air Kingen kvar?
Det verkar inte finnas så många på forumet? Jag tycker att den är riktigt kool, har dock aldrig sett en i verkligheten.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag håller med de negativa. Och ja, har sett den i verkligheten. Vidrig urtavla, överarbetad, oharmonisk, plottrig utan finess. Gör ont i estetgenerna. Fulaste moderna rollen i min bok.
 

Gar

Breitling
Hittade en Air-King i år på skid semester i Zermatt. Kände mig tvungen :)
IMG_20170124_145239.jpg
Titta på en Milgauss (svart/grön) i helgen. Men ska vänta tills dom får in den med blå tavla och prova igen.. Sugen!!
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Stort GRATTIS den är rickigt fräck/cool, hade personligen föredragit ifall den varit 36mm!

Haha jo det var hyfsat tydligt i trådstarten att du inte var helt nöjd med 40mm :D

MEN, MEN...det är "NU" min stora djupa suck kommer, "SUCK"! Och det är nu jag undrar, frågar mig varför, VARFÖR i HELA JÄVLA HELVETET har man gjort denna klocka som 40mm?! Jag är oförstående, varför har man förstört den med att göra den i size 40mm, är det efterfrågan på större klockor som gjort att ROLEX fått darren och inte gör den mindre. Visst 34mm är väl kanske i minsta laget, men man kunde väl gjort den som 36mm iaf, och vill man nu överraska med storleken så kunde man väl ha gjort den i den udda storleken 37mm.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
HeHe...var väl det kanske, väldigt nice klocka för övrigt, var som sagt länge sedan den dök upp på klocksnack, kul att någon vågar stå ut lite igen dock!
Kände att jag redan hade ”mainstream” i och med min fatlady..så därför körde jag på denna och en Sjöö Sandström i helsvart..lite bananas!
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
De kunde kanske ha minskat ner något på antalet textrader/färger/typsnitt på tavlan; annars tycker jag inte alls den är så hemsk som vissa säger. Kombinationen mellan tim- och minutvisning är rätt intressant. Hade varit bra med lume på timmarna dock.
 
Topp