• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om Seiko SARB033 som första klocka!

Braten

Breitling
Hejsan!
som rubriken lyder, jag ska köpa min första klocka! Seiko sarb0033 har jag iaf seglat in på, Kikat runt här å även googlat lite, Seiko verkar va en ok start i klock världen?
Låter de som bra första klocka?
Urkompaniet.se är de ok att handla där?

Mvh en grön förhoppningsvis framtida klock fantasts!
 

Braten

Breitling
Tack tack till er båda för snabba svar å rekommendationer :)
Får kika in den hemsidan, är på semester för tillfället, men känner Jag mig själv så kan det nog bli en beställning på lördag natt när jag kommer hem,, :)
så sjukt taggad på min första klocka!
 

Noxin

Omega
Får ju försöka ge dig lite beslutsvånda. SARB033 i all ära men SARB017 får min röst!

http://www.seiyajapan.com/products/s-sarb017?variant=33203613575

upload_2016-12-15_7-7-55.png
e
 

Fadeway

Omega
Kapar denna tråden lite fort, om man beställer från saiyajapan, hur löser man tullen? Måste man kontakta tullen i förväg eller hur går man till väga?
 

Bazsy

Cartier
Som jag har förståt det så brukar dom vara duktiga på att skicka beställningar som en gåva. Vilket gör att du undviker tull. :)
Tror inte Seiya gör det. Japanerna är ganska så rättlydiga och allt. Annars är det enkelt. Man får betala när man hämtar. Inget behov att kontakta tullen i förhand. Det blir nog tull+hantering+moms där tull är försumbar och hantering är typ 125 Kr tror jag.
 

Fadeway

Omega
Ok tack för svaren ang. Tull. Till TS jag är också inne på sarb033 som första klocka men Sarb017 lockar ofantligt mycket så har som mål att köpa båda nästa år haha!
 
Topp