• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tappa klockan hos återförsäljare

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Den här delen är spännande och det jag skulle hänvisa till själv om jag hamnade i den situationen. Är det lämpligt att låta kunden hantera varorna själv osv.

Butiken måste i sin tur se till att saker inte är placerade på olämpliga ställen. Men du måste kunna visa att du har varit normalt försiktig om olyckan skulle vara framme. Det framgår av skadeståndslagen.


På de flesta ställen jag varit på så ber de en att sätta sig ner och så har de en skinnmojäng under händerna.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kan inte ett skit om deras rättssystem tyvärr.
Inte jag heller. Men tittar man på deras Yellow Pages (Gula Sidorna-katalogen) så ser man att "attorney" upptar säkert 1/4 av katalogens tjocklek.

Jag brukade säga till mina amerikanska polare att "i USA har ni lawsuits, i Sverige har vi sunt förnuft." Meeee, jag är ju ingen advokat så fel har jag ju förstås. Å andra sidan pysslar jag med statistik så till viss del har jag rätt. ;)
 
Topp