Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tappa klockan i golvet - konsekvenser?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 9 februari 2014.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Hur ofta har det hänt er och hur klarade klockan äventyret?

Tog på mig lill-Rollen i steget och tappade glas före ner i trägolvet från ca 1 meter. :arghh: Den är hel och går, men hur bra återstår att se.

Era erfarenheter av liknande dumheter?

2. David

David Bödeln

Händer mig var och varannan dag. Inga problem hittills.

3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tappade en gammeldatejust ner i parkett, och den behövde repareras dessvärre.

Andra klockor har överlevt samma öde. Bl.a AP.

4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Ända klockan jag har haft problem med var en omega pie-pan med stardust tavla...
    Index lossnade vid kraftiga stötar med jämna mellanrum....

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Diashock/Incablock tar upp en del kraft där en stöt gör som mest skada - balansen. Trots det kan tappar och skruvar bli skeva eller gå av och det är alltid någon sekunds ovisshet när man tappar eller slår i klockan.

6. n1tro

n1tro Friends of KS

Tappade en piepan constellation en gång, från 1960 något ner efter att jag plockat ut den från service. vi snackar alltså 10 sekunder efter. Den stannade. Jag försökte få igång den, men man hörde hur ngt lossnat där inne. Gick förbi ett par grundskoleklasstjejer som spelade musik från någon musikskola för insamling av pengar till en klassresa, och lade klockan där i och förklarade situationen. Undrar idag fortf vad som hände med den.

Noxin, BCKSTRM, Utforskaren och 10 andra gillar detta.
  7. Sond

Sond Friends of KS

Ja, det har hänt några ggr. Inga problem vid något tillfälle. En klocka lyckades jag reflexsparka så att den tog en extra tur innan den for i backen. Och även den tickar och går fint.

Rivalen gillar detta.
  8. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Det var ju i princip det som skedde med min SD, blev ju en skön reparation på den, då en skruv gått av och i sin tur skadat andra delar.

9. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Jo det ryckte i foten men alldeles för sent. OT Hellner silver - hur kul som helst!

10. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Min Titus Calypsomatic åkte i golvet vid passering genom säkerhetskontrollen på Frankfurts flygplats för ca ett år sen. Stendöd. Lämnade in den på service och reparation. Fick aldrig reda på vad som hade pajat men den går bra efter reparationen.

11. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Tappade en Seiko rakt ner på kaklat golv med glaset nedåt. Sekundvisaren lossnade!

12. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Peppar,peppar,har icke hänt mig än!:happyhappy:

13. aspo

aspo Stadsbo

Tappat min Tissot i asfalten två gånger. Gick några minuter efteråt men stannade sen. Båda gångerna fixade de den på Huke, för typ 400 spänn vilket var bra mkt mindre än väntat..

14. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Tappade min Grand Seiko rakt ner på diskbänken en gång när jag skulle på med den efter att jag diskat. Men den klarade sig utmärkt, inga repor eller dings eller funktionsnedsättning. Men varsam med de små liven bör man nog vara ändå... ;)

15. san

san Borgare

Den jobbigaste perioden torde ändå vara de första dagarna efter inköp. Minsta lilla snudd mot dörrkarmen eller skrivbordet och hjärtat hoppar nästan ur halsgropen. Denna extrema försikthetskänsla avtar som tur är allt eftersom, men att tappa klockan i golvet … Även om det så skulle ske flera år efter inköp, får man inte tårfyllda ögon efter en sådan traumatisk upplevelse är det fan något fel på en.

Wozzor, keroro, Boris Balkan och 1 annan gillar detta.
  16. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Så ofta? Är det någon fetisch kanske?

ozzyozzy gillar detta.
  17. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tappade Den högra skönheten i golvet. Den stannade :(

CaptainOats och Boris Balkan gillar detta.
  18. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Tappade DJ i golvet när jag bytte armband. Höll på att svimma. Men den går som en klocka. Än så länge..

19. Xavante

Xavante Bonde

Sopade i min Omega seamaster pro i ett massivt stålstag 2 dagar efter att jag köpt den. Pang rakt i glaset. Inte en skråma men jag tror hjärtat stod stilla ett tag. Klockan har fortsatt att ticka på.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mekmek gillar detta.
  20. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Typiskt Omegas låga kvalitet. :facepalm:

21. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  22. Emil

Emil Borgare

Tappade en Breitling i parketten och den fortade sig ca 10 sekunder efter det, skiten skulle även in på service så det var inte hela värden kändes det som. Utöver den händelsen så har jag faktiskt lyckats rätt så bra att behålla klockorna på armen.

23. garfield

garfield Friends of KS

Är lite anal när det gäller mina klockor. Hittills inte tappat en enda. Peppar, peppar....

24. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Min 74 åring fick sig nog en törn. Den har tappat 1 minut sedan igår. Innan gick den ju fantastiskt bra för sin ålder. Det blir urmakarn och en länge nödvändig service så får vi se..

25. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Stor skillnad i hur hårt det blir på ett trägolv el stengolv, trä ok sten f-ck, Balansaxeln riskerar gå av, då stannar den ju såklart.

26. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Tappade min Sea-gull i parketten och den stannade helt. Har nu varit på rep i 8 månader:/

27. plexan

plexan Borgare

Brukar kasta min g-shock i golvet för skoj skull, klarar den galant :)

Gurgel, yonsson och Rivalen gillar detta.
  28. RYN

RYN Torpare

Två gånger har jag har tappat min Tag Heuer Aquaracer i golvet vid säkerhetskontrollen på jobbet.
    Första gången med kronan ner vilket resulterade i skadade gängor i krona/kronhals och krokiga tavelpelare.
    Andra gången landade den på glaset och stannade. Frågade aldrig vad som hade hänt när jag hämtade den efter rep.

29. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det beror ju väldigt mycket på i vilken vinkel träffen kommer. Tappade min mm300 med glaset före och det hände ingenting. Slog i en skx och fjädern hoppade ur led. That's it.

30. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Jepp - troligen hade jag tur och en stark del (kanske inte glaset) tog i golvet först och i en fördelaktig vinkel som mildrade.

Mårtenssons ur Brookfield