• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tappade Seikon i backen - Nu rusar den

Falken

Panerai
Som rubriken lyder så föll min snkk45 i backen igår. Imorse när jag skulle använda den så hade den först stannat. När jag sedan har försökt ställa den rätt under dagen så hinner det bara gå någon timme innan den går flera minuter för snabbt.

Vad kan man göra åt detta? Det är ju en klocka för ca 500kr så känns ju inte överdrivet roligt att lägga massa pengar på att få det åtgärdat. Men kanske endast krävs något enkelt? Ruckning? :)
IMG_0140.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fjädern har säkerligen hoppat. Gå till en urmakare och säg det alternativt ge kloclan spö i sidled (på egen risk) så fjädern hoppar rätt.

Att lämna in den är såklart den officiella rekommendationen, kolla med Dennis hos Klockmaster på Frölunda torg så fixar han det säkert smidigt åt dig. Vanligt att fjädern hoppar på 7s-urverket vid en hård smäll och då beter den sig som din gör.
 

Falken

Panerai
Fjädern har säkerligen hoppat. Gå till en urmakare och säg det alternativt ge kloclan spö i sidled (på egen risk) så fjädern hoppar rätt.

Att lämna in den är såklart den officiella rekommendationen, kolla med Dennis hos Klockmaster på Frölunda torg så fixar han det säkert smidigt åt dig. Vanligt att fjädern hoppar på 7s-urverket vid en hård smäll och då beter den sig som din gör.
Tackar för svar! Får nog ta den till en urmakare då. Gillar den verkligen :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Samma hände min SKX007, samma urverk där.
Lämnade in den hos min urmakare som fixade det på en kvart och vägrade betalning med argumentet "men vaffan, det var ju bara att lägga rätt". Nu är jag stamkund sedan många år men jag fick intrycket att det inte var några svårare ingrepp som utfördes.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Smäll till klockan hårt som fan (boettsidan kl 9) i handflatan någon eller några gånger. Funkar inte alltid men ofta.
 
Topp