Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tappat klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Micke77, 17 januari 2015.

1. Micke77
    Trådstartare

Micke77 Torpare

Från:
    Finlandia
    Många av er äger en eller flera överlag värdefulla klockor, så min fråga är ifall ni nångång råkat tappa eller på något annat vis bli av med någon klocka och hur det gick till?

Själv var jag väldigt nära att tappa en dykklocka under en dyktur. Ärmen på torrdräkten trycktes ihop av vattentrycket varpå remmen blev för lös. Kan bara föreställa mig hur jävligt det hade varit ifall det hade varit frågan om en dyr klocka och den försvunnit. :(

2. Cristian

Cristian Friends of KS

Tappade bort en swatch som jag fick tillbaka efter någon vecka. Den tickade men glaset var sprucket o repigt. Förmodligen påkörd av bil då jag slarvade bort den i ett garage.

3. Spindel

Spindel Biskop

Tappat bort en klocka, inte jättedyr men inte billig heller somhade nypris cirka 5000 en gång på fyllan. Jag la klockan i min ryggsäck med tanken att den är tryggare där med mindre risk för borttappning eller glaskrossning. Visar sig att jag tappade bort hela ryggsäcken istället :facepalm:

Kvarglömd vid nån parkbänk under färden hem :p

Icaras gillar detta.
  4. Sond

Sond Friends of KS

Under en singelperiod glömde jag en fin Omega Seamaster hos en tjej jag umgicks lite med. Tyvärr var det precis i uppbrottet så jag ville inte krångla för mycket när hon sa att hon inte hittade någon klocka hos sig.

Jag glömde också en gång en klocka på ett hotellrum i Paris. Även det en Omega. Trots att jag kom på det i taxin till flygplatsen och ringde fick jag aldrig tillbaka klockan. Vad gäller hotellklockan så hade jag två klockor med mig och hade den andra på armen. Medan den första var ett supermisstag, lämnade lägenheten utan någon klocka alls på armen.

5. Akerhage

Akerhage Stadsbo

Från:
    Götelaborg
    Haha, va? Du ville inte krångla? Jag hade åkt tillbaks till lägenheten där hon bodde o krävt få leta efter den isf. Tjänade hon sig en go hacka iaf =)

yonsson gillar detta.
  6. Sond

Sond Friends of KS

Livet är fullt av val..;)

nissehult och yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield