• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tappat skruv till läderarmband. Tips på ny/reparera?

Divergent

Breitling
Hej på er!
Har ett armband som jag är väldigt nöjd med utseendemässigt, men den har två skruvar som är dess akilleshäl. De lossnar relativt lätt. Nu har den ena lossnat och trillat någonstans där jag inte hittar den. Någon som känner till om det finns motsvarande skruvar att köpa/fixa eller lösa på något annat sätt?
Visst, armbandet kostade inte jättemycket, men känns som slöseri att inte försöka laga den. Tycker inte om slit/släng.
Tack så mycket på förhand!

Bifogar bild på det.
2016-12-23 20.50.07.jpg
 

rogart-63

Patek
På engelska heter dom Flat head socket screws eller Chicago screws eller socket screws? Finns på Ebay Vad dom heter på svenska? Men tror du kan hitta dom i en sybehörsaffär? Eller kanske t.o.m Classe har såna?
Hade ett gäng såna men skicka dom till @cheepo63 .

P.s Heter skruvnit på svensk.
 
Senast ändrad:

Divergent

Breitling
Kanon med era svar! Nu vet jag vad skruven heter. Och både på engelska och svenska. Tack så mycket. Du, JE89, den där skruvniten på slöjd-detaljer var lite för stor, men ska kolla vidare. God Jul på er alla!
 
Topp