• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tar tid att få hem paket från US - skärpning hos Tullen?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sedan förra söndagen har det nånstans hos posten eller tullen legat ett paket jag väntar på. Provar att spåra det men får ingen vettig info. "Under transport" får jag som status.

Ringer då posten och frågar vad som står på. Får då höra att Tullen f o m maj 2013 skärpt sina rutiner och nu på allvar kollar alla försändelser och debiterar moms där det så skall vara. Handläggningstiden hos Tullen kan nu under sommaren vara 10 dagar.

Är det någon som upplevt samma sak? Mina erfarenheter från tidigare import är att tullen är avklarad inom ett dygn, max några timmar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt som faen, lider med dig! Alltid så tråkigt att vänta på något man vill ha, var ett tag sedan jag köpte från ebay.com. Har börjat handla från Tyska istället så man slipper den här skiten. Men sist jag köpte från US tyckte jag inte det tog längre tid än vanligt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Igår hade jag en avi i brevlådan, importavgifter, tackar :( Nåja, där står det att jag kan hämta paketet tidigast kl nånting nu på fredag 16/8.

Nu på morgonen går jag in och tracka paketet via posten.se och då visar det sig att paketet fanns hos ICA redan igår kl 14.00. Jag var in och handlade mjölk på ICA igår ju :banghead: Det sista jag gjorde innan jag lämnade jobbet igår var att tracka paketet och då var det under transport stod det.

Är posten endast bemannade med sommarjobbare eller vad är det frågan om? Jaja, det får bli PVD-party ikväll istället då :)
 

Mr Chance

Kalmar
Egentligen är det inte så konstigt att saker och ting tar längre tid på sommaren, med vår lagstadgade rätt till sammanhängande sommarsemester.

Då har jag svårare att förstå att en utlandsöverföring kan ta upp till 5 (!) bankdagar...
 

jabla

Sarlacc
Nu på morgonen går jag in och tracka paketet via posten.se och då visar det sig att paketet fanns hos ICA redan igår kl 14.00. Jag var in och handlade mjölk på ICA igår ju :banghead: Det sista jag gjorde innan jag lämnade jobbet igår var att tracka paketet och då var det under transport stod det.
Är posten endast bemannade med sommarjobbare eller vad är det frågan om? Jaja, det får bli PVD-party ikväll istället då :)

Händer mig ofta även på övriga årstider, det tar en dag längre att leverera avin än paketet :)
 
Topp