• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

D

Deleted member 4412

Guest
Man bli aldrig "klar" helt enkelt. Finns alltid nåt som ska "göras klart" på mej iaf. Lessna för några år sen i samband med att min tatuerare flytta från stan och har inte "fått bläck" på typ 3år.
Suget att komma igång då han nu flyttat tillbaka hit och fortsätta med allt är dock måttligt..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag skulle också vilja ha mer tatueringar, men problemet är att jag börjar närma mig 40, så det känns som en grej som man skulle bli dömd som krisande gubbe för...

Har ett par små, en reta-morsan-tribal och en mystisk bandlogga (dåligt gjord av en pårökt gosse med neondreads). Båda är gjorda då jag var runt 18, och är såklart lite pinsamt fula, men samtidigt en kul påminnelse om vem jag var då.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag skulle också vilja ha mer tatueringar, men problemet är att jag börjar närma mig 40, så det känns som en grej som man skulle bli dömd som krisande gubbe för...

Har ett par små, en reta-morsan-tribal och en mystisk bandlogga (dåligt gjord av en pårökt gosse med neondreads). Båda är gjorda då jag var runt 18, och är såklart lite pinsamt fula, men samtidigt en kul påminnelse om vem jag var då.

Jag har passerat 40 och fäster fortfarande konst på huden. Vill du gadda dig är det bara att köra, skit i vad andra säger/tänker!

Här jobbar Anna-Karin med Hillary och Tenzing på väg upp till Everest.
IMG_20141107_141101.jpg

Och här är gubbarna.
IMG_20140330_111420.jpg

Har fler sittningar bokade :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jo, Micke Ni , att "fortsätta" gadda sig upp i åldern är coolt som fan, men att börja i stor skala känns lite B. Problemet är inte vad andra ska tycka, utan att jag dömmer mig själv... :bag:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tatuering är grymt så länge temat är grymt!
Sen så är det ju så att det du finner är snyggt finner ju inte nästa är snyggt.

Jag har inte en enda tatuering men jag vill ha. Men samtidigt så vill jag inte ha.
Men något med min bil hade varit trevligt, har ju trotsallt haft den sen jag vart 14 år gammal och älskar den över allt i världen.
Mixa in emblemet med något, vad vet jag inte. Bilden är en Thunderbird, åskfågel, och ha en åskfågel tatuering känns lite.. Som ylande vargar om ni förstår vad jag menar.
Jag har lång tid på mig att tänka på det iallafall, eftersom jag inte ens vet om jag vill ha det.

Bild på bilens emblem
Thunderbird by BadkarsPiraten, on Flickr
 

Erik1

Patek
2-Faktor
tumblr_lrh8k0b9pC1qcy703o1_1280.jpg

Funderar på en liknande på vaden/ benet. Har ett ganska oskönt födelsemärke och köttiga vader så tror det skulle flyga!
russian-tattoo-archive-sergei-vasiliev-10.jpg

och en epaulette på axeln. Snyggare gjord än den ovan dock och utan dödskalle. Har inga planer på att hamna i ett ryskt fängelse under min livstid så borde vara lugnt med den.
 
  • Like
Reactions: P-A

Mr Chance

Kalmar
Båda var riktigt fina.
Du får gärna berätta lite bakgrund till Everesten!
Tack!
Bakgrunden till Everesten är helt enkelt en livslång fascination för Himalaya i allmänhet och Everest och K2 i synnerhet. Håller också på att ladda för en vandringsresa dit, kanske om fyra - fem år. Minstingen behöver bli lite äldre innan jag sticker :)
 

Noami

Cartier
Tack!
Bakgrunden till Everesten är helt enkelt en livslång fascination för Himalaya i allmänhet och Everest och K2 i synnerhet. Håller också på att ladda för en vandringsresa dit, kanske om fyra - fem år. Minstingen behöver bli lite äldre innan jag sticker :)

Cool! Personligen har jag börjat intressera mig för Everest, tar mig igenom Into Thin Air just nu. Någon gång i mitt liv ska jag ta mig till toppen!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
N¨gon som kan tipsa om tatuerare som är bra på foto? INget man vill l'gga sig under nålen för att sen upptäcka att det liknar trummisen i mupparna liksom...
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vet ni nån tatuerare som är duktig på "cover-up" i sthlm?
Har en skitful tribal på underarmen från 1990 talet som jag vill tatuera över.
 

Nexus

Panerai
Alltså helevete pöjkar, ni gör mig sugen på att lägga mig under nålen. Har övervägt det i säkert 13 år, så det börjar ju bli hög tid att komma till skott.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jo, Micke Ni , att "fortsätta" gadda sig upp i åldern är coolt som fan, men att börja i stor skala känns lite B. Problemet är inte vad andra ska tycka, utan att jag dömmer mig själv... :bag:
Det du kan börja med är om du nu känner dej lite missnöjd med nån av dina gamla gaddningar är att helt enkelt putsa till dom eller göra som jag, kör nåt större o svartare över haha.
Det här med ålder o gaddningar är bara larvigt, jag va närmare 30 när jag gjorde min första. Nu har jag visserligen inte gjort nån mer på ett tag men det beror på att jag har så mycket som måste göras klart innan jag kan göra nåt nytt. Plats finns det alltid trots att många inte tror det:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tatuering är grymt så länge temat är grymt!
Sen så är det ju så att det du finner är snyggt finner ju inte nästa är snyggt.

Jag har inte en enda tatuering men jag vill ha. Men samtidigt så vill jag inte ha.
Men något med min bil hade varit trevligt, har ju trotsallt haft den sen jag vart 14 år gammal och älskar den över allt i världen.
Mixa in emblemet med något, vad vet jag inte. Bilden är en Thunderbird, åskfågel, och ha en åskfågel tatuering känns lite.. Som ylande vargar om ni förstår vad jag menar.
Jag har lång tid på mig att tänka på det iallafall, eftersom jag inte ens vet om jag vill ha det.

Bild på bilens emblem
Thunderbird by BadkarsPiraten, on Flickr
Bara coolt om du frågar mej, själv har jag ett stort Cadillac märke på magen i svart/vit latino stil:)
 
Topp