• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tatuerade underarmar och märkesklockor

Vad anser du om tatuerade underarmar och märkesklockor ?


  • Totala väljare
    160

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Som jag skrev så hoppas jag att det var ironi. Om det mot förmodan skulle vara så att han menade att folk tatuerar sig bara för att det är modernt, vilket är en klassisk tribalkänga, så står jag fast vid att det är genomkorkat att säga så.

Du har rätt till en åsikt precis som alla andra sen att du väljer att stoppa huvudet i sanden och skriva något i affekt är en annan sak.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nej tack.



Så det är inte att ha huvudet i sanden att dra alla över en kam enligt dina egna preferenser?

Förr tio år sedan var en tribal det coolaste man kunde ha. Idag ska alla ha en sleeve men jag tror inte det kommer vara så om tio år. Om min åsikt gör dig illa till mods så ber jag om ursäkt men var vänlig och respektera min åsikt utan att slänga ur dig otrevligheter.
 

Skolläraren

Panerai
Förr tio år sedan var en tribal det coolaste man kunde ha. Idag ska alla ha en sleeve men jag tror inte det kommer vara så om tio år. Om min åsikt gör dig illa till mods så ber jag om ursäkt men var vänlig och respektera min åsikt utan att slänga ur dig otrevligheter.

Jag slutar vara otrevlig om du slutar göra dig rolig över folks val av kroppsutsmyckning.
 

Skolläraren

Panerai
Du bevisar bara att du har slut på bra argument genom att bete dig omoget.


Men än en gång; att dra alla över en kam efter dina egna preferenser och värderingar är ett moget beteende? Du slänger dig inte direkt med sakpåståenden om trender inom tatueringsbranschen.

Tribaler är inte lika populärt i dag, men det går i cykler precis som alla andra motiv inom tatuering. För bara några år sedan var blomrankor och latinska citat det coolaste du kunde göra. Trender inom branschen kommer och går, för att sedan återvända. Tribaler blir till slut så ute som motiv att de blir inne igen. Tatueringar som helhet går framåt i rasande fart nu, av de anledningarna jag redan har skrivit i tråden.

Nu slutar jag gå OT i den här tråden.
 

ANkk

Cartier
Ser du ut såhär ..
image.jpg


Så vet jag fan, annars döms du efter klockan och inte tatueringarna på underarmarna
 

richard1991

Cartier
Men än en gång; att dra alla över en kam efter dina egna preferenser och värderingar är ett moget beteende? Du slänger dig inte direkt med sakpåståenden om trender inom tatueringsbranschen.

Tribaler är inte lika populärt i dag, men det går i cykler precis som alla andra motiv inom tatuering. För bara några år sedan var blomrankor och latinska citat det coolaste du kunde göra. Trender inom branschen kommer och går, för att sedan återvända. Tribaler blir till slut så ute som motiv att de blir inne igen. Tatueringar som helhet går framåt i rasande fart nu, av de anledningarna jag redan har skrivit i tråden.

Nu slutar jag gå OT i den här tråden.
Ledsen att säga det, men du verkar vara en så oerhört oskön och lättkränkt person. Är inte första gången som du beter dig som ett barn så fort någon inte delar din åsikt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Förr tio år sedan var en tribal det coolaste man kunde ha. Idag ska alla ha en sleeve men jag tror inte det kommer vara så om tio år. Om min åsikt gör dig illa till mods så ber jag om ursäkt men var vänlig och respektera min åsikt utan att slänga ur dig otrevligheter.

Möjligtvis i Gbg, i Stockholm hade de varit ute länge då. Yakuzatatueringarna var vad som kom i början på 2000..
 

Hugii

Audemars
folk får göra som de vill.. men har alltid undrat varför tatueringar går ihop med med keps och/eller kejsarlänk (oftast nån metall, i bästa fall silver)? :)
 

Tunan

Omega
En lite summering :)

Uppenbarligen ett ämne som engagerade, i skrivandets stund 112 inlägg , 3323 visningar och 130 svar på "enkäten" på lite mer än ett dygn. Så att det skulle vara en "icke fråga" som en del vill mena tycker jag inte alls stämmer.

Nu när 130 personer har svarat kanske man kan summera det som att hälften tycker inte att det spelar någon roll den andra halvan är i princip delad på två där ena halva tycker att det är ok och den andra halvan tycker inte att det är ok.

Har som sagt stött på en del personer genom åren som varit skeptiska och en tanke som uppstod hos mig var om det berodde på att det var en slump att jag just träffade dessa personerna eller om det hade med min bekantskapskrets att göra eller om det helt enkelt var ett fenomen dvs. att en viss andel helt enkelt fortfarande har dessa åsikter.

Jag skapade helt enkelt tråden av nyfikenhet , och tanken var aldrig att slå fast något "rätt" eller "fel" eller för den delen göra så att någon skulle ta illa vid sig.

Oavsett vad man tycker i frågan så kan ändå resultatet ha ett värde för den som är ödmjuk och vill jobba på sin EQ. :)
 

sweedee

Cartier
Tatuerade underarmar och klockor? Har aldrig ägnat det en tanke.

Kvinnor och klockor däremot? Huvva. Klocka finns på köksväggen.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Har ingen sleeve själv. Men tycker absolut att en schysst dinka kan lyfta sleeven och vise versa. Har tjatat på en kollega som har en riktigt snygg sleeve om att han måsta skaffa en snygg klocka till den!
 

Jonaz

Rolex
Förr tio år sedan var en tribal det coolaste man kunde ha. Idag ska alla ha en sleeve men jag tror inte det kommer vara så om tio år. Om min åsikt gör dig illa till mods så ber jag om ursäkt men var vänlig och respektera min åsikt utan att slänga ur dig otrevligheter.

Fast att lägga sig under nålen för att göra sleeves hoppas jag inte är en modeyttring. Det krävs en hel del tid, smärta och pengar för att passa in i en trend...
 
Topp