• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tatueringar, Priser?

ScubaKing

Audemars
Tjena!
Har en hel del gaddningar. En del bättre och en del sämre. Dem sämre har varit billiga, man har fallit för frestelsen hos en studio som har ett lägre pris per sittning.

Dock har jag inte blivit jätte nöjd med dem, dem är säkert inte jätte dåliga men kvaliten på jobbet är betydligt sämre än dem dyrare jag har.

Just på tatueringar tycker jag detta med kvalitet och pris är så tydligt. Man får verkligen vad man betalar för.

Min fråga är vad ni som gaddar er betalar för en sittning på 3-timmar?

Jag ska förbättra en gaddning nu och ska köra en kortare sittning, d.v,s 3 timmar. Så frågan blir då vad ni pröjsar för en 3-timmars sittning (vilket får ses som rätt normal tid).

dmitriy_samohin_081.jpg
 

Pope

Cartier
Uuuuhhh, var länge sen jag pröjsade för en gaddning. Kollade runt en del för några år sen och insåg att det inte riktigt funkade längre med en familje-ekonomi (precis som med klockor, musikinstrument, motorcyklar etc).
Sen fick en polare, grafisk designer, bågskytt, riddare och rektor på högskola i närheten, för sig att köpa maskin. Detta passar mig otroligt bra. :) Han har sagt att de första 10 behöver folk inte betala för. Jag läser detta som MINA första 10. Tror inte han är inne på samma kinje dock. :)
Skitbild på nr 1 från en padda med fettig lins. Sorry! Jag lovar den är sjukt skarp på riktigt. :angel:
image.jpg
 

SenorE

Omega
ca 1500/ timme har jag betalat, går till en mkt erfaren tatuerare i Gbg som har ca 4 månaders väntetid.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
1000-1500:- är väl det normala nu för tiden.
Betalade 1400:- för en och en halv timme för en text. Men det var i Fagersta å andra sidan. Är nog billigare i småhålorna.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Carneval Tattoo på kungsholmen!
En kille som heter Tom Thorsen (tidigare house of pain hökarängen), kör riktigt bra grejer, mycket Neo Traditional, och har bra priser oxå.
körde hela handen sist jag var där och betalade 2500kr tog väl 3 timmar.
 
Någon som har tatuerat sig på 'Lilla Gatan' i Solna? Känner Rickard där sedan tidigare men vill gärna höra lite omdömen...
 

SSL

Audemars
Någon som har tatuerat sig på 'Lilla Gatan' i Solna? Känner Rickard där sedan tidigare men vill gärna höra lite omdömen...

Si och så. Känner några som tatuerat sig där. Vissa är nöjda, vissa inte. Mindre grejer går bra, större grejer kanske man ska kolla upp ordentligt.

Tatuerat mig själv hos Circle i Sumpan så har ingen egen erfarenhet hos Lilla Gatan.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Har också kört Circle, men det var verkligen skitlänge sen. Osäker på vart jag ska testa nästa gång - är ute efter en underarmssleve med nån typ av mc-relaterad pinuppa o sånt - jaja, får se vad det blir, siktar på att kanske göra den till hösten.
 

ScubaKing

Audemars
Ingen som har något de ångrar och önskar ta bort? :arghh:


Jo da, en snubbe gjorde lite fel på mig en gång och fick bekosta laser. Inga problem alls, tog 6 gånger och sedan var det borta helt och hållet. Annars kan man ju alltid göra en cover-up vilket inte är några problem oftast. Sänd PM om du vill ha tips eller råd.
 

weeklund

Omega
Jo da, en snubbe gjorde lite fel på mig en gång och fick bekosta laser. Inga problem alls, tog 6 gånger och sedan var det borta helt och hållet. Annars kan man ju alltid göra en cover-up vilket inte är några problem oftast. Sänd PM om du vill ha tips eller råd.


Nu gjorde du mig lite nyfiken, berätta mer. Vad exakt blev fel? Bilder? Både före och efter laser om du har.
 
Topp