• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelbyte, blev det bra?

Sond

Patek
Klart bättre! Ingen fantast av Romerska så det blev ett lyft. De Romerska gör ofta tavlan rörig. Vad gäller Arabiska så vill jag att siffrorna ska ligga rätt. Dvs att 6 ska se ut dom 6 och inte 9.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jämnt skägg tycker jag, perfekt att kunna ha båda. :)
Vet inte om det här är en dum fråga men kan man byta tavlor hur som helst på Rolex?
Jag vet att tex Breitling inte vill byta och gör dom det så får man inte behålla den gamla tavlan, vad jag förstår pga refnr och liknande.
Hur/vem/vad avgör sådant?

edit: Det verkar i alla fall väldigt enkelt och smidigt på Rolex.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Helt rätt! Tycker romerska och arabiska siffror ser ut som modeklockor! Passar av någon anledning inte
på en rolle tycker jag!

Tycker dock om jag skall vara petig att det kunde vara något mindre stavar!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jämnt skägg tycker jag, perfekt att kunna ha båda. :)
Vet inte om det här är en dum fråga men kan man byta tavlor hur som helst på Rolex?
Jag vet att tex Breitling inte vill byta och gör dom det så får man inte behålla den gamla tavlan, vad jag förstår pga refnr och liknande.
Hur/vem/vad avgör sådant?

edit: Det verkar i alla fall väldigt enkelt och smidigt på Rolex.
Om man kan byta tavlor hursomhelst vet jag inte, men i detta specifika fallet var det inga problem iaf, kanske någon annan som är mer insatt?
 
Topp