• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelbyte förnöjer.

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Som rubriken lyder, det är nu över ett år sedan jag förvärvade denna Rolex DD:n ref:18038 från 1982 av en annan forumbroder, den har en vacker nästan champagne/guldfärgad tavla beroende på hur ljuset träffar den.
Men ni vet hur det är, man söker en ständig förändring att testa nya möjligheter och känna efter om det kittlar till lite extra eller hur?
Vid köpet följde även med en matt blågrå originaltavla som legat i lådan sedan dess och jag är själv egentligen ingen förespråkare för romerska siffror men med tanke på de romerska vindarna som blåser på forumet just nu så var det tydligen just den knuffen jag behövde för att testa.;)
Ett samtal till Bergströms ur i Malmö och jag kunde lämna in klockan direkt för ett tavelbyte, tack för den fina servicen :)

Först lite bilder före tavelbytet..
1.jpg


2.jpg


3.jpg


5.jpg

Och så originaltavlan som suttit i en gång i tiden.
11.jpg


23.jpg


24.jpg


25.jpg


55.jpg

Jag tycker själv att förändringen i sig är rolig och i det här fallet blev det faktiskt helt ok med den matta blågrå nyansen mot gulguldet, även om klockan blir lite mer svårdressad med det här färgvalet.
Flyger det bättre med den blå tavlan, vad tycker panelen o Romarriket därute?

Ursäkta att jag inte ställt datum och dag ännu.

Trevlig kväll.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Eftersom du har så många DDs kan det ju vara kul med den blå! Om jag bara hade en tavla skulle det bli den andra :)

Bägge är svingrymma!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att champagnetavlan ser bättre ut.
Har lite svårt för romerska siffror, men smaken är ju olika. :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Guldtavla till guldklocka tycker jag tenderar till tråkigt, så två stora tummar upp till den nya matta grå/blå tavlan :) riktigt snygg!
 

MariaE

Panerai
Blåa tavlan är grymt snygg... men jag har lite svårt för romerska siffror. Men på detta forumet blir man snabbt hjärntvättad så om en månad kan de romerska siffrorna vara det snyggaste jag sett. Men Champagnen vinner i längden.
 

jabla

Sarlacc
Som rubriken lyder, det är nu över ett år sedan jag förvärvade denna Rolex DD:n ref:18038 från 1982 av en annan forumbroder, den har en vacker nästan champagne/guldfärgad tavla beroende på hur ljuset träffar den.
Men ni vet hur det är, man söker en ständig förändring att testa nya möjligheter och känna efter om det kittlar till lite extra eller hur?
Vid köpet följde även med en blågrå originaltavla som legat i lådan sedan dess och jag är själv egentligen ingen förespråkare för romerska siffror men med tanke på de romerska vindarna som blåser på forumet just nu så var det tydligen just den knuffen jag behövde för att testa.;)
Ett samtal till Bergströms ur i Malmö och jag kunde lämna in klockan direkt för ett tavelbyte, tack för den fina servicen :)

Först lite bilder före tavelbytet..
1.jpg


2.jpg


3.jpg


5.jpg

Och så originaltavlan som suttit i en gång i tiden.
11.jpg


23.jpg


24.jpg


25.jpg


55.jpg

Jag tycker att själv förändringen i sig är rolig och i det här fallet blev det faktiskt helt ok med den blågrå nyansen mot gulguldet, även om klockan blir lite mer svårdressad med det här färgvalet.
Flyger det bättre med den blå tavlan, vad tycker panelen o Romarriket därute?

Ursäkta att jag inte ställt datum och dag ännu.

Trevlig kväll.
Trevligt!
Alltid roligt med omväxling men fick jag bara välja en av dem blev det nog guldtavlan. Mest på grund av stavindexen.

Edit: Hos min AD ställer de alltid klockan så den visar rätt datum/dag när man hämtar den. ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilken skillnad det blir på den blå färgen mellan de olika bilderna!

Båda funkar bra tycker jag - å lite förändring skadar ju aldrig!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Blått och guld är en favoritkombo i min bok. Om jag får anmärka på något så hade jag gärna sett en mer livlig blå färg. Därför föredrar jag champagnen i detta fallet. Det är som du säger dock - lite variation livar upp! :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Matt tavla i DD. Utmärkt, Omen !

Bra tänkt, tycker jag, givet att du har mer att välja på. Den där till jeans, helt enkelt. Skön kombo. Avslappnat, men med lite gyllene "edge".

A
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Häftigt med den blå :) Men på något sätt skulle jag nog föredra den som tidigare.
Men det var ju som när den nya blåa Sub G/S kom. Tyckte det såg för jävligt ut. Nu har jag haft 3st
 
Topp