• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelbyte och serviceintervall AP 15300?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vet att jag kan ringa Nymans imorgon men vill ha svar nu. Sökte och hittade ett pris på 10 500 kr för tavelbytet från i höstas. Någon som hört sig för nyligen?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vet att jag kan ringa Nymans imorgon men vill ha svar nu. Sökte och hittade ett pris på 10 500 kr för tavelbytet från i höstas. Någon som hört sig för nyligen?
Undrar också...
Pratade med en säljare på Nymans förra veckan som trodde (men visste inte säkert) att möjlighet och pris för att byta tavla hade ändrats sedan årsskiftet.
@Nymans Ur 1851 kan ni kommentera?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Om man undrar vad det kostar har man inte råd...

Mycket pengar men inte så onödigt dyrt. 116200 ca 10% av nypris...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skulle inte förvåna om det är 15-20k för bytet och de behåller tavlan.
@hook nämnde något om att visarna är i vitguld och är väldigt känsliga & kan skadas vid bytet?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Priset @Guskleto hänvisar till är samma pris jag fick av Henrik på Nymans (Service i Västerås) när jag frågade om att byta tavla på min 15300 tidigare i höstas.
Den gamla tavlan var inga problem att behålla.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vad är serviceintervallet då?

Google is your friend;)
https://www.audemarspiguet.com/en/service/faq#qa_item_2

When do I need to service my timepiece?
The movement and the water resistance should be checked periodically.
Water resistance service: Water resistance seals exposed to the environment should be replaced every two to three years depending on wear and tear. This routine water-resistance service is the only way of protecting the heart of your watch from dust and humidity.

Complete maintenance service: Regardless of whether the watch has been worn, the mechanical movement can nevertheless start to lose some accuracy four to six years after its purchase date. Learn more about our complete maintenance service here.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Visarna ingår, man byter alltid så lume matchar och som sagt så är alla visare känsliga.
Man kan nästan fråga sig om det det ens är lönt på en RO. Det är ju inte alls samma mängd lysmassa på visarna som på indexen.
Min 15400:
IMG_3934.JPG
 
Topp