Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tavelbyte OQ.

Diskussion i 'Vintage' startad av easy rider, 5 augusti 2013.

1. easy rider
    Trådstartare

easy rider Dead Man Walking

Jag funderar lite på att byta tavla i min OQ. Blåtavlade klockor är jäkligt hett, men då jag verkligen trivs med min uppsättning som jag har nu, kan jag inte köpa någon blåtavlad klocka då mottot är en in/en ut.
    Varför då inte hotta upp Oysterquartzen och byta den silvriga sommartavlan mot lite blått höstmörker?

Tar gärna emot tips, råd och info om detta. Vart får jag tag i tavla (VRM?), cirkapris samt vilken urmakare kan/vill tänkas utföra det (Rob. E?) ?

2. JS

JS Friends of KS

Ringde du Rob och kollade om de kunde beställa hem en tavla?

3. easy rider
    Trådstartare

Nej. Jag får ta och göra det. Lagt ut en WTB på VRM men det garanterar ju inget...

4. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Jag såg din annons på VRM. Du ber om mail men din adress syns inte i annonsen som den ska (den brukar väl dyka upp när markören förs över ditt namn). Bara så du vet.

5. Rber

Rber Biskop

Man får väl inte visa e-post i WTB. Då måste ev. säljare skriva i tråden och man undviker de värsta skojarna som kan kontakta offret direkt.

Och på tal om blå tavla till OQ. GRYMT!

6. easy rider
    Trådstartare

Nej, inga mail i WTB. På min dator kommer jag direkt in i mailprogrammet då jag trycker på någons nick. Kanske inte funkar på mitt. Nåja, har fått svar och mailat den snubben. Får se om det bär frukt.

7. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Det stämmer att du inte får visa men som jag skriver går det att se mailadressen ibland när du för markören över användarnamnet vilket jag tror var meningen i Easy riders annons.

Jämför Easy riders WTB-post med svaret från tuscanyrose. För du markören över da real jjb in NYC dyker hans mailadress upp.

8. Rber

Rber Biskop

Ah sorry, läste slarvigt och förstod vad du menade nu. Easys adress kom inte upp nej.

Andrew gillar detta.
  9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ser fram emot bilder när du fixat!

10. easy rider
    Trådstartare

Fått ett erbjudande om denna, vad tycker ni? Känns som ett no go för mig då jag vill ha en felfri. Är "starburst" mögel?

Aurum gillar detta.
  11. alfgren

alfgren Biskop

Ser ut som en discokula. Big no-no för mig iaf.

easy rider gillar detta.
  12. JS

JS Friends of KS

Näää, den såg lite väl "vintage" ut... Rimligt pris?

13. easy rider
    Trådstartare

500 dollares. Hade slagit till om den var obefläckad :)

14. JS

JS Friends of KS

Ok. Kolla Rob först dock, där ingår ju monteringen oxå

easy rider gillar detta.