• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelbyte på en breitling seawolf...

Jonaz

Rolex
Kände att tavlan på min seawolf inte var lika snygg som i de nya modellerna med stavindex och bad om ett kostnadsförslag ifrån min favoritaffär. 4900:- inkl trycktest blev svaret... Är det ok? Känns spontant ganska dyrt?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jonaz skrev:
Kände att tavlan på min seawolf inte var lika snygg som i de nya modellerna med stavindex och bad om ett kostnadsförslag ifrån min favoritaffär. 4900:- inkl trycktest blev svaret... Är det ok? Känns spontant ganska dyrt?

Det roliga är att du inte får behålla den gamla tavlan heller.. Jag fick 4500 kr i pris för tre år sedan på en Superocean hos Franks..
 

Jonaz

Rolex
Nä, de sa det... Sicka lirare dedär breitling... Känns helt ovärt att byta tavla till det priset... Bättre att sälja och köpa ny med "rätt" tavla isåfall.
Jaja. Gillar den ändå djäkligt mycket... :)




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1361804165.836892.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361804165.836892.jpg
    94.4 KB · Visningar: 179

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Det var ju billigt ;)
När jag bad om pris på min Avenger Seawolf på bilden har jag för mig att det handlade om närmare 8000:- !
IMG_7005.jpg


När han såg hur chockad jag blev sa han att Breitling hellre säljer nya klockor än byter utseende på gamla... No shit!
 

Jonaz

Rolex
Aquaracer2 skrev:
Spencer66 skrev:
Jonaz skrev:
Kände att tavlan på min seawolf inte var lika snygg som i de nya modellerna med stavindex och bad om ett kostnadsförslag ifrån min favoritaffär. 4900:- inkl trycktest blev svaret... Är det ok? Känns spontant ganska dyrt?

Det roliga är att du inte får behålla den gamla tavlan heller.

Hur motiveras detta?


Inga originaldelar i omlopp...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jonaz skrev:
Aquaracer2 skrev:
Spencer66 skrev:
Jonaz skrev:
Kände att tavlan på min seawolf inte var lika snygg som i de nya modellerna med stavindex och bad om ett kostnadsförslag ifrån min favoritaffär. 4900:- inkl trycktest blev svaret... Är det ok? Känns spontant ganska dyrt?

Det roliga är att du inte får behålla den gamla tavlan heller.

Hur motiveras detta?


Inga originaldelar i omlopp...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nej för det är ju bättre med nå jävla aftermarket tavlor som skitar ner märket totalt.. :lol:
 

Jonaz

Rolex
Asplund skrev:
Jonaz skrev:
Aquaracer2 skrev:
Spencer66 skrev:
Jonaz skrev:
Kände att tavlan på min seawolf inte var lika snygg som i de nya modellerna med stavindex och bad om ett kostnadsförslag ifrån min favoritaffär. 4900:- inkl trycktest blev svaret... Är det ok? Känns spontant ganska dyrt?

Det roliga är att du inte får behålla den gamla tavlan heller.

Hur motiveras detta?


Inga originaldelar i omlopp...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nej för det är ju bättre med nå jävla aftermarket tavlor som skitar ner märket totalt.. :lol:

Ööörk... Vem vill stoppa in en "inte original"?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp