• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelparty

Charles_

Rolex
Tack för att positiva kommentarer!

Får man fråga vad en sån meteorit-tavla kostar och om de är svåra att få tag på? Blev lite sugen att bytta ut tavlan på min 116519.
Jag letade ett bra tag efter min. Det har sålts några stycken på VRF men jag har ingen koll på vad listpris är hos AD :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor


Jag har ägt den här Daytonan i bra precis ett år och kände att det var dags för en ny tavla. Den ljusblå (som egentligen ska sitta i en ovanlig variant i vitguld ur ”Beach”-kollektionen) är tuff men lite svårburen. Lyckades få tag på en tavla i meteorit som jag personligen tycker är den coolaste av alla.



Meteorit vet nog alla vad det är. Tavlorna som Rolex tillverkar härstammar från ”Gibeon”-meteoriten som upptäcktes i Namibia år 1838. När den träffade jorden är oklart men med hjälp av radiometrisk datering har man kommit fram till att stenen bildades för omkring 4 miljarder år sedan. Sjukt!





Om jag förstått det rätt var Rolex dessutom först med att göra urtavlor av meteorit vilket är lite kul. Lite kort info om meteorit som förhoppningsvis är ny för någon :)

Beach är badass men meteorit slår hårdare! Riktigt kung jobbat C, grattis! :cigar:
 
Topp